Där fick man...

för att man var lite "skadeglad" eller vad man nu kan kalla det...
Egoistisk kanske... när man är lite glad att man själv kan komma sig ut till skogs med hundar en tidig morron eftersom pappan var i så risig form att han själv inte orkade upp i älgskogen...
Ja, för att man är såååå ego att man blir lite glad... då så självklart ska man ju bli dundersjuk själv!!!
Är det fjärde gången den här hösten???

Nå, jag var ju med båda hundarna en sväng på förmiddan... hade inga förhoppningar om nåt, mer än en härlig skogspromenad i underbart väder... för, att försöka få en stövarvalp att göra annat än jaga sin äldre polare är stört omöjligt! Det enda som drivs (förutom eventuella fåglar *grrr*) är fågelhunden själv dom stunder dom är lösa samtidigt..
resten av tiden blev det ju koppel på antingen den ena eller den andra!!!
Skogsaction...

Men, det var i alla fall härligt...
Men, lite senare på dan började jag känna att, nä... risig form på ingång!!!

Vi tog oss en bastu när trollen somnat, o efter det var jag helt knäckt!
Och, nu på morron har pappan åkt för sitt första arbetsdygn den här veckan... o själv känner jag bara pust, suck, stön när jag tänker på busfrön som behöver stimulans, mat, vård o omsorg!

Och till Emma, där nere i västerbotten säger jag bara...
HAHAHA! Spöregn igårkväll o inatt... den där krispiga frosten är "long gone"!
Trösta dig med det dom här två veckorna... fast, solen skiner ju rätt fint just nu i alla fall!! =)

Nä, nu gnäller Edvin om frukost... måste masa mig i väg  o slänga fram nån filtallrik åt dom!
Fast huvudet känns som om det ska sprängas... ögonen värker... näsan bränner o jag vill bara gå o lägga mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0