Drivande regn...

När faktiskt mamman också kom sig iväg ut i skogen från morronsidan...
det var MÖRKT när vi körde till skogs med stövarponken!!!
JAG tyckte det var konstigt att svänga in o köra efter Bönälvsvägen i mörker!!!
Pappan tyckte det var konstigt att åka till skogen, med mamman.... i mörker!!!
Själv har han ju nästan varje jaktdag, både älg o hare, åkt långt innan solen gått upp...
Så, att faktiskt jag fick komma mig till skogs tidigt var lycka bara det!
Mormor kom 5:45 för att ta hand om trollen... o vi pep iväg strax efter sex... till ljudet av det hällande regnet på biltaket! Efter vägen regnade rätt bra... fast in efter skogsvägen några kilometer o några antal meter högre upp över havet var det betydligt mindre frekvens på regndropparna... men, det var ändå blött!

Vi gick in en bit o gjorde upp en eld, gick nån sväng med Senna som sen gjorde sina egna svängar... men, efter ett par, tre timmar gav tom Senna upp o kom o la sig... så då gav vi också upp... vi hade ju fått oss skogskaffe o nån bulla! =) Inte fy skam... där jag satt i skogen, med mina lappade gore-tex-jaktbyxor som har drygt 10 år på nacken, tänkte jag åter på vilken enorm skillnad det är på tillvaro här o tillvaro där... tänker ju på dom där modebloggarna, med kaffe-latte på burk o bekymmer om vilken accessoar som passar bäst till denna dagens outfit! Ja, tur att det finns olika människor... skulle alla vara som oss så skulle vi fortfarande köra med häst o vagn o bo i timmerhus, utan el! =) haha...
Pappan konstaterade: "Vaddå, du har ju ny outfit varje dag!" när jag pladdrade på om bloggar o folk o kläder osv... ja, samma mjukisbyxor får ny ju NYA fläckar varje dag... =D

Inte hittade vi nån harpalt... men, det trodde jag väl inte heller... regn hela natten... skulle tro att dom där ulltottarna har legat o trynat inatt!
I morron ska vi fara på samma ställe med Ask o Lucas... DÅ lär vi väl springa på en skock med harar! =)
Men, det såg rätt intressant ut i fågelsammanhang också... så, då är det ju bara att hoppas på en korrekt fågelsituation med tjäderskrämman! =)

Börjar ju bli lite frustrerande...
Jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare....
Hunden måste ju ut i skogen, självfallet... men, för varje stött fågel befästes ju beteendet mer o mer! Men, man måste ju också ut i skogen för att det nån gång ska bli en riktig situation!!! Så man kan jobba vidare från det läget...
Ja, ja... det är väl bara att fortsätta jobba med lydnad... suck...


Håhå jaja... så jobbigt att jaga hare...

Igår var det tydligen en hel massa poliser här i byn... mormor hade sett dom överallt, både privata o vanliga polisbilar med poliser inuti...
Nu idag hade hon fått höra att det tydligen tipsat om att någon HÄR med en flakbil/pickup är inblandad i Carolin-fallet!!! Huga...
Nå, Mäntyvaara där dom hittat hennes blod är ju bara några få mil från Gyljen... så... vem vet!

Näpp... nu ska lillstumpan få sig en tupplur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0