En behaglig doft...

letar sig till min näsa...
Som för Pluto i nån tecknad serie känner jag doftslingorna retande leta sig in i min näsa när jag öppar köksskåpet ovanför diskbänken... o det är väl inte det normala... att det sipprar fram förföriska dofter... nä, eftersom i skåpet bredvid det med soppåsen (som nästan alltid innehåller ett par mindre angenäma bajsblöjor, då stumpan har utökat skitkalasen från ett till minst fyra per dag!) står alla vispbyttor mm och mellan dom finns ett helt öppet mellanrum... så ibland när man ska ha nån byttar från skåpet så får man den där mindre angenäma doften... så den där doften från överskåpet förbryllade mig tills jag såg den... Geléhallonpåsen, som låg där öppen o spred sin doft! *mmmmm* och, smakade smaskens! =)

Nä, nu måste jag ta disken...
Jag började efter lunchen, men blev så slö o gick till soffan... kan inte säga att jag la mig ner.. nä, jag förvandlades till en studsmatta! Inte är det lätt att försöka vila med TVÅ troll som hoppar på en... fick en förnimmelse av när Edvin var mycket mindre än nu, o jag med ont i ryggen låg ju rätt mycket i soffan då... nå, då försökte jag också vila... men, med ETT troll var det nog besvärligt att få en paus... o så jämför man nu med två som gör allt för att hoppa mest, högst o snabbast på mig! Håhåjaja...
Det har två tänkbara sätt att sluta på...
Ett: något av trollen, mest troligt Ditton, ramlar o slår sig!
Två: Jag kliver upp, lite dovt morrandes om att ta mig sjutton ska man aldrig få en stunds vila!!!

Idag gick Edith upp på vinden... o jag vaknade till för att det blev FÖR tyst!

Nä... disken... suck...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0