"En sån där chokladbit...

från den lilla dörren!"

På morron var det lite tjatande om att få nåt gott... o då var det kärleksmums från frysen som hägrade... jag lovade att efter lunchen skulle dom få en bit!
Lunchen slukades... jag blev lite imponerad när Edvin ville ha en tredje skiva blodpudding!!! Förra gången, o gången innan var det blä... själv tycker jag blodpudding (med rivna morötter, lingon o bacon) är jättegott... o idag fanns det ju dessutom pizzasallad som pricken över i:et! Ditto smaskade i sig som vanligt... sen efter nåt tag kom då den där meningen: "Jag vill ha en sån chokladbit, från den lilla dörren!" sa han när han pekade på frysskåpets nedre dörr! =)
Först fattade jag ingenting... tills jag kom ihåg mina löften från morgonen...
Nä, nu ska vi ut till gropen... solen skiner!!!
.
.
.
Vad får han?
Hehe...
Det är lite skoj när man ger trollen tex varsin glass, kaka etc.
Om man håller fram en varsin glass till dom så sträcker dom ju givetvis fram händerna o tar sin glass... skillnaden är att Edvin skrattar o säger "Mmmm... till mig!" Edith däremot rofsar åt sig glassen samtidigt som hon oroligt sneglar på vad Edvin fick... "Var det mer, var den större, bättre, godare?!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0