Försöka kan man ju...

HAHAHA!!!
Det är såååå kul med troll...
Som vill vara med, hela tiden!
Så fort man tar tag i nåt man tänkt göra så har man ett busigt troll genast där!

Nu hade jag lite tanken att fixa ett par nya hundbäddar... Senna vill gärna pinka ner sin! =S
Och, den är ju sydd av en bäddmadrass till en vanlig säng så det fanns ju massor av bäddmadrass kvar! Och, tyg från förra omgångens kreativitet så det räckte till en bädd till stora hundburen!
Sen, resten av madrassen tänkte jag då göra en bädd av med det befintliga "tyget"!
Första bädden hann jag riktigt smidigt sy ihop utan nåt större engagemang från småfolket... däremot när jag började med den andra... se själv:

Att det skulle vara SÅÅÅ kul att busa just här, just nu!!!

Men, dom blev klara... båda bäddarna!  =)
Sen ska man ju inte vara mallig hur mycket som helst över nå såna kreationer... för, i morron kan dom vara i molekyler... speciellt med en stövarvalp i huset!!!

Kommer aldrig att glömma när jag fixade i ordning kojan i hundgården vi hade i röda huset, Zorrie o Zack behövde bara var i buren på dagarna... o jag ville ju att den frusna, stackars stövarn skulle ha det skönt o varmt!
Så, jag inredde deras upphöjda bädd med liggunderlag som jag skar till o spikade fast!
Ja, då... höll nån dag, sen hade stövarn totalmassakrerat varenda uns av min omtänksamhet!!
Då fick han klara sig med att ligga på rent trä!

Nu har Senna upptäckt grannens egendom!

Suck... Om dom då bara åtminstone kunde spika igen dörrarna, eller dom är ju obefintliga, men... spikat igen dörröppningarna i alla fall! Så man hade sluppit oroa sig så fort en hund eller unge är utom synhåll!

För, tydligen så är det ju det absolut mest spännande som finns... att smita in i det där fallfärdiga rucklet... o det finns en hel del möjligheter till det också! Bara på framsidan har nästan alla dörrar rostat/vittrat sönder... sen är ju nästan hela baksidan totalhavererad!!!
Ännu så länge har ju inte bustrollen upptäckt att man kan smita dit... men, det lär dom nog hinna upptäcka så småningom o då lär det ju vara ännu mer förfallet o livsfarligt!
Så, som sagt... det är synd att egendomsägarna bredvid inte åtminstone kan se till att obehöriga inte har möjlighet att TA SIG IN där i alla fall!!!

Överreagerar jag???

Jag börjar ju fundera...

Men, så här ser vår vackra granngård ut...

Inte känns det tryggt att hundar o ungar har fritt fram in hit!


Till o med VILDA djur riskerar ju att spetsas här!

Fast... det är väl den där skräp-polis-genen i mig som opponerar sig!!!
Och, jag antar att om det nångång händer nåt o något av mina djur alternativ barn är inblandade (ve o fasa!) så lär väl JAG bli ersättningsskyldig eller nåt sånt...

Kommentarer
Postat av: Edvin

Men, haha KOLLA! MIG baklänges... på dotorn!hehe

2008-10-02 @ 09:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0