Ja... det var det...

Vi var ju till Luleå igen...
Men, det roliga först!
Jag hade tid hos den underbara doktor Bramberg!
Och, han hittade ingenting som behövde åtgärdas... en liten ynka låsning i bröstryggen... inget att orda om... för resten var helt shysst!!! Så, nu fick jag ingen tid för nytt besök!!! =D
Och, det är ju så sant... ryggen har känts oförskämt bra!!!
Jag ska höra av mig vid behov!!!
Det är säkert... Han är helt fantastisk... Dr. Bramberg!
Så, det var dagens roliga grej!

För innan hade Ask tid hos Gammelstads veterinärerna för HD-röntgen...
Och, det såg väl inte allt för bra ut!
Men, det är ju SKK som bedömer...
Men... det liksom tog luften ur mig!
Visst har jag varit lur på att han inte har bra höfter, men jag har ju ändå hoppats... att simträning o alla jakttimmar i skogen ska ha gett så pass effekt... visst har han fått muskler... men, men... vad hjälper det?

Så, nu är det bara att vänta på SKK´s dom o så gilla läget...
Och, bittert acceptera att här tog min saga slut!
Baloo ligger nedskottad o Ask blir det inga valpar efter...
Allt jag nånsin jobbat för, varje timme i skogen... varje utställning, jaktprov ja... allt...
Det dog här o nu för mig!

Pappan satte upp stealth-kameran ner mot älven för ett par dar sen...
Och, även där är älgarna o trampar!
Det blir en hel del fina bilder!
Och, det är riktigt spännande att kolla bilderna!

Kallt var det i natt... -12!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Med facit i hand så skulle jag nog ha kommit till doktor Bramberg med dig. Jag kunde knappt vända mig i sängen på morgon, Georg med sin onda höft riktigt "flyger" upp ur sängen medans jag stånkar o stönar som en 100-års kärring innan jag är på benen!!!

2008-10-31 @ 19:06:52
Postat av: Catherine

Ja, jag kan inte annat säga än... ÅK DIT!

=)

Det är verkligen värt det!

2008-10-31 @ 22:59:00
Postat av: Anna

Åker inte "farmor" dit så får vi väl skicka iväg henne med tvång. För att vara hemma och pyssla ska man ju klara av, det ska ju inte göra att man blir sängliggandes. Så mamma, skippa ett möte och far till Bramberg istället!!!

2008-11-01 @ 10:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0