Ligga i sängen...

o söva ungar!!!

MORR!

Ibland känns det som om det är det enda mina dagar går ut på!!!

Jag blir sååååå trött på snorungar som inte ska sova, trots att ögonen går i kors av trötthet... utan studsar upp o ner, vrider o vänder, viftar med armar, flockar med nappen, ska dricka vatten osv... i TIMMAR innan total utmattning klubbar dom till sömn!!!

Inte Edvin, han är underbar att gå o lägga... han blir trött på kvällen, borstar gladeligen sina tänder o så hopp isäng, får han titta på nå spännande på Discovery Channel eller kanske läsa en saga så är han mer än nöjd, annars somnar han ändå som en stock inom tio minuter! (om inte monsterdockan härjar för mycket med honom!)

Men den där majjan...
Åhhh, vad trött jag blir ibland!
När man vet att all disk väntar... tvättmaskinens blöta rena tvätt börjar lukta skunk om den inte hamnar i tumlarn o så själv protesterar man inte om man får sitta en kvart, själv, i soffan o kanske titta lite, lite på nåt program!
Men, nä... till slut stupar man ju själv, o vaknar lagom till att borsta tänderna o gå o sova!!! MORR!

Ditto - - - - >
Fast exakt, precis tvärtemot!
Bilden hittade jag nånstans på nätet... minns inte var!

Visst hade Edvin en sån period, han också... då han absolut inte skulle sova på kvällarna!!! Men, det gick över... o nu har man glömt hur det var...

Nå, nu har jag fått gnälla av mig, o sitta själv i en kvart...
Känns lite bättre...

Kommentarer
Postat av: Maria & Hasse

Tack för gratulationerna - kan säga att vi nog är ganska stolta över våran lilla Affe.



Ja, det där med barn som inte vill sova......gulliga är dom, men man är trots allt "bara" en förälder = människa, så visst ska man tillåta sig att tycka att det är jobbigt ibland.

Man älskar ju nästan ihjäl dom i alla fall.



Vilken hjältepojke, med det blåögat, men det kanske var värt det efter allt roligt....



Ha det



2008-10-07 @ 09:10:08
URL: http://www.hassesreklam.com/index2.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0