Puh... hårt att fylla år!

Lilla herrn stöp i säng, strax efter sju!
Och, lillasyster två minuter senare!!!
Fullkomligt utslagna troll!

Det har varit en bra dag idag...
Tårta o kalas hela dan!
Greta, Kajsa, Frida o Fanny kom på dan... o Mormor....
Och, glassbilen!!! Inte illa... Edvin fick en födelsedagspresent från killen som kör glassbilen!!!
Inte nog med att vi har sån service att glassbilen kommer ner hela vägen hit ner till oss, så fixar han en "present" också... en glassbils-miniräknare som spelar hemglass-melodin... antagligen är vi väl bra kunder! ;-) Men, det är en supertrevlig glass-chaffis också! =)
Sen kom farmor... o Stina, Christer o Fredrik!
Så, det har verkligen varit full rulle!

Smaskens med tårta o fika...  =D

Pappan o Edith var o provkörde hummern på dan... men, då var han lite halvtjurig o skulle inte ha på sig täckbyxorna, så batteriet hann ta slut när han sansade sig o skulle ut!
Men, dom fick ju testat den senar ändå...
Rätt skön, faktiskt!
Pappan mumlade nåt om att kolla in Hobbex, så dom har varsin!





Edith o Pappan testar... o det går undan!!!

( Funkar inte filmsnutten??? Länk: Hummer-race!!! )

Stumpan börjar bli snorig, IGEN!!!
Själv känner jag mig inte helt kry, började muttra att nog är det väl själve den ska man åka på en till förkylning... men, jag konstaterade att jag har nog inte blivit frisk från den förra än....

Elvispen, ja, den var det inget större fel på!!!
Jag var ju rätt ilsken igår... så, dom där 320:- jag hade vinst på miljonlotteriet förvandlades handlöst till en varuvinst i form av en ELVISP! Senare testade jag vispen igen, o i ett annat eluttag... o då funkade den prickfritt!!! *morr*
Fast, den har levt lite på övertid några år... så, nu har man en reserv... fast, då lär den gamla säkert hålla i hundra år eller så!

Hur länge ska elinstallationer hålla???
Om man anlitar en seriös, väletablerad elfirma...
har man garanti på jobb/material???
Här har kontakterna som installerades för fyra år sen (har jag för mig) varit spruckna ett bra tag! Och, nu är det nåt glapp i lysarmaturen som dom installerade under köksskåpet... ett sånt med eluttag i... Alltså, när man stoppar i kontakten till exempelvis elsvispen så måste man "loga" lite med kontakten så att "glappet" hamnar i rätt läge! Känns inte såååå säkert några decimeter från vattenkranen... Fast, kanske är som med mobilen som "glappar" i kontakten när man ska ladda... Fuktskadat!?

Nånstans känns det som om det kanske ska hålla liiiite längre än tre, fyra, fem år....
Det är väl sedvanliga två års reklammationstid... Men... ja...
Trist är det om man måste anlita en elektriker som gör om jobbet vart femte år!!
Vem har råd med det???

Till sist... från oss alla o speciellt från Edvin... (som på morron ville fylla år o vara gammal!
Han hade sagt nåting: "Jag fyller år! Jag är gammal... jag ska fråga mamma... jag är en gammal häxa!" Hade nåt med Musses Klubbhus-avsnittet han såg tidigare...) nå, i alla fall: Tusen TACK till alla gratulanter!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0