Tandtrollen ska få sig...

För idag ska Edvin till tandhygienisten!
Lite orolig är jag nog... tänk om han har massor av hål o måste börja borra o laga redan nu!

Jag konstaterade på morron att det är ju faktiskt inte bara Edvin som låter...
när det blev så tyst när han for!
Nä, den där stumpan har ett rejält högt tonläge... hon tjuter/skriker minst 47 gånger per dag pga nåt dom tjafsar om! Om det inte är Edvin som jävlas o tar något (leksak, napp, frukt, vällingflaska, matbit, godis) från henne så är det hon som försöker ta något från honom utan framgång... då vrålas det! Så, när då Edith är ensam har hon ju ingen att tjafsa o bråka med! Så, tystnaden är väl en kombination av frånvaro o närvaro av barn!

Igår höll jag på o försökte få till en blogg på min hemsida...
Det gick ju rätt bra, en bit i alla fall... det var databaser som skulle fixas o filer som skulle modifieras... men, sen körde jag fast... suck...
Man ska nog ha mer lugn o ro omkring sig så man kan sitta ner den tid det behövs UTAN nån/några som ropar "Mamma!" var fjärde minut eller kommer o klättrar upp i famnen o trycker hejvilt på alla tangenter som nås! Och, innehållet i skallen är ju rätt mosigt det också... jag riktigt känner hur trådarna är långt ifrån varandra... jag läser en instruktion... och jag vet hur det ska bli i slutändan... men nånstans däremellan så brister kommunikationen o jag har noll koll! Men, men... så småningom kanske det blir nåt... =)

Stumpan skulle se Blixten Mc Queen!
Hon gav sig inte, stod o gestikulerade o "pladdrade" framför teven tills jag fattade att det inte var olika kanaler utan filmen ovanpå tv:n hon menade! Så, nu snurrar Cars... det blir väl som med Edvin... filmen får gå dygnets alla vakna timmar!

Men, även om hon gillar bilar, traktorer o allt som brummar o låter så är hästarna nog nummer ett ändå... Faster Lisa var lite undrande igår om hon helt gett upp hästar...
Nä nä...
Hon följde med pappan ner i källarn igår o där hittade hon först en bil ur en stor kartong där inte så hela leksaker får ligga o vänta på antingen skroten eller den dag Edvin blir stor nog att se hur mycket leksaker han faktiskt haft o slaktat när han inte visste bättre...

Nå, från den lådan hittade hon en bil som hon glad i hågen plockade fram o började "brmmmma" med... sen sticker hon ner näven igen o får upp en HÄST! (Förra årets julklapp till henne, bil - transport & häst - totalhavererad av storebror!!!) När hon får se vad hon har i handen tittar hon med stora ögon o utbrister lite förvånat men lyckligt: "IIIIHHHHAAAAA!" =) Sen sätter hon sig på hästen (typ en barbie-häst) och börjar "klopetikloppa" o "ihhahhhahha"!!! Så, hästarna vilar där under ytan av påtvingat bilintresse...
Fast, hon kan säga traktor!!! "Trakkååår" säger hon när hon ser en...

Sen har eran "suddgummi-ätande" börjat igen!!!
Jag hade glömt bort hur det var... men, det var en tid, ganska lång, när varenda stiftpenna fick suddet massakrerat o söndertuggat av Edvin! Jag löser ju gärna både sudoku o korsord... o en stiftpenna är ju idealisk... o dom brukar lämnas på köksbord o vid sängen... o där hittas dom av troll som käkar upp sudden! Suck...

Glömde ju surra om...
Edvin, den raraste...
Han har just nu en period där det bara duger att mamman hjälper honom med toabestyren... i alla fall det där med att torka röven!
Igår gick jag ut med Ask en sväng neråt älven... strax efter hade Edvin gått på toa... när han var klar o ropade på "Mamma!" o pappan kommer o erbjuder sin hjälp så: "Nä, Mamma ska komma!" pappan svarar ju att det kan ta ett tag innan mamman kommer eftersom hon är ute med hunden... "Hård i magen, gnghh!" svarar han då... efter tag går pappan o frågar igen om han verkligen inte behöver hjälp... "Nä, hård i magen, gniiiigh!" sen tar det ju en kvart innan jag kommer in o får torka rumpa det första jag gör!!! =)

Nu snöar det ute!!! Klockan är 12:08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0