Huvudbry...

Edvins lekar har ändrat karaktär...
Idag kom han med en gammal plastbox, ska väl föreställa nån slags smink eller smyckesbox... den gick han o svängde runt: "Ska o roppa!" jag var ju tvungen att fråga vad han hade i lådan, var lite lur på att det var farfars matlåda som var förebilden till den leken... fast han har nog inte riktigt koll då på vad farfar har där i (antar jag!) för Edvin visade stolt upp sin motorcykel som låg där inne! =) Och, jag tror nog att farfar har mat i sin jobbar-låda!!!

Sen, ett tag senar kom han tjutande sirénliknande: "pliiisen!" man märker att han blir större när lekarna får helt annan innebörd än att snurra runt däck o bluddra med munnen!

Vi var o promenerade ner mot älven, vi iddes inte gå över, lite för halkiga stenar för att jag ska idas bära över troll o vagn! Annat är det med pappan som lyfter dom på varsin axel o grabbar tag i vagnen med tänderna (nästan) o stegar över med ett par älgkliv!
Nä, vi stannade där bäcken delar sig...
Edvin spanade in en metrev med flöte på andra sidan som jag gick o hämtade... den bar han lite malligt hem!
Stumpan somnade som en stock i vagnen o har sovit ute, i ett par timmar!!!!
Hon, den där frusna lillstumpan!!!
Fast, hon verkar ha blivit mindre frusen av sig i alla fall... tack o lov!
Inte är hon som pappan o Edvin, nä... men, hon kan i alla fall vara utomhus utan att huckra o hacka tänder!

Jag har börjat snegla lite på utställninger 2009!
Till min fasa så verkar SKK har gjort nån radikal omfördelning av grupper fördelade per dag!
Alla utställningar jag varit på hittills... o det har ju hunnit bli några stycken... har alltid grupp 7 (stående fågelhundar) gått på söndag när det i regel är två dagar... Final brukar ju alltid vara på söndag, med BIS o hela köret... Med Baloo blev man ju oftast BIR o fick gå i BIS-finalen, men sen blev det ingen placering...

Nu har vi ju två hundar! (Ska man räkna in Dino så har vi ju med grupp 5 också!)
Och, den ena i grupp 6 den andra i grupp 7...
Inte en enda (bortsett från stora stockholm) har nästa år dom grupperna samma dag!!!
Antingen är den ena söndag o den andra lördag o så tvärtom!!!
Hur gör man då?
Åker två dagar? Nja... inte till Gällivare eller Piteå i alla fall...
Varför kunde dom inte ha både grupp 6 o 7 på samma dag o då helst söndag! =S

Få se vilka som blir aktuella... Ask har jag inga större förhoppningar på, han är ju ingen utställningsstjärna... men, det blir nog att ställa honom på nån mer... beror lite på hur han går att hantera!
Faktum är att jag är otroligt nöjd med utvecklingen...
han är då en helt annan hund än för ett år sen!
Senna har gjort stor skillnad, idag mopsade han sig mot mormors Urvas!
Skulle han väl inte ha drömt om innan Senna kom in i bilden!

Nä, nu ska jag ta o diska undan...
Hela dagens disk har samlats...
Lite sjukt att man gör så... när jag inte "lagar mat" värmt rester både lunch o middag, så "blir det ju ingen disk" tror man... så när då halva dan har gått o hela diskhon är full, ja, då inser man att även om man inte lagar mat får man vackert diska! =)
Förhoppnigsvis är det väl nå kul på tv ikväll, det är ju ändå fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0