Va vilt!

Det blev fågeljakt på morron... pappan skulle ju till Kypas o ta hand om en halv kalv... så jag o Lasse förbarmade oss över odågorna till fågelhundar... Jag hade ju bokat mormor som barnvakt, men hon hade åkt på nån släng av magsjuka under natten, så... då tvingade jag Pontus att vara barnvakt!!! =D
Och, det gick bra... o en bedrift i sig!

Hundarna skötte sig bra... första fyra kilometrarna inte en fågelfjäder... sen kom vi upp på lite torrare tall-mark o där hittade vi fågel! Sista två kilometrarna hade vi en hel del pippisar vid olika tillfällen... men ingen jaktbar situation. Lukas skötte sig som sist... toppen... Och, Ask... Ja, jag är jättenöjd, för han kom in i ett bra sök direkt! Inga toksvängar, jämt fint tempo i lagom fart o vidd! En enda gång skällde han nåt som han tyckte var skoj... är inte riktigt säker på vad, inget stort flaxande i alla fall! Kanske sparvar...
Så, det har varit en härlig dag i skogen!

Sen snörde jag igång köttet till soppan som var dagens middag, det har fått småkoka flera timmar... o resten av köttsoppan blev så där smaskigt god som köttsoppa kan bli o en mjukkakesmörgås med lite ost var pricken över i:et!
Mellan varven har jag hjälpt pappan som styckat kalvhalvan med att plasta in o märka köttbitarna... det var en rätt stor kalv! =) Och, vi konstaterade... att till nästa höst, när Senna fixar hararna o Ask tjädrar så lär frysarna behöva öka i antal!
Två, små räcker just o just för det vi har NU... =)))

Nä, nu har jag nyss skjutsat pappan till bastu-kväll med grabbarna....
Trollen har fått varsin slurk välling o nu ska jag stoppa ner dom i badbaljorna... innan tandborstning o nattsagan!

(Anna... du måste testa Anders nack-knådare.... helt suverän!

Deep Muscule Massage
Den knådar igång onda, stela o ömma muskler på ett kick!)

Kommentarer
Postat av: Marris

....ååå jag vill oxå ha köttsoppa!!!!! mums

2008-10-15 @ 22:14:03
Postat av: Anna

Åh, det låter ut härligt! Får nog önska mig en i julklapp :) Men, det är just nu då jag sitter böjd över symaskinen varje vaken timme som jag får dåligt i nacken, och snart har jag ju sytt färdigt... så då behövs den ju inte...

2008-10-16 @ 16:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0