Vardag...

Pappan åkte o jobbade...
Hundarna gör inte mycket väsen... ligger mest o slöar på golven!
Dom vet att det inte blir nå skoj idag... inte ens maten har dom glufsat i sig!
Idag är det verkligen vardag!

Ask har lite irriterat i ögonen...
I lördags plockade jag bort lite skräp o ett granbarr, nu ser jag inte nåt skräp, men jag tror jag ska ta o koka upp lite vatten o svalna så jag får skölja ur ordentligt, han ser ut som en boxare efter tolv ronder!
Det är ett problem jag haft med alla hundar, speciellt gamla stövarn... knappt en skogssväng utan skrot o skräp i ögonen! Lite trist konstruktion det där... en miss av naturen!

Nä, nu ska jag gå o ta mig tretåren av morronkaffet!
Blir säkert nå mer svammlande/bloggande idag...
.
.
.
Satte mig just o löste lite melodikryss...
När stumpan hörde BWO kom hon rusande o shejkade loss till “Lay Your Love On Me”!
=)
.
.
.
Han som låter: "MIG inte är trött! Inte vill såba!!!" han sover fortfarande... o klockan är 13:38!
Vi åt en tidig lunch vid elva snåret sen gick vi upp, för det var gnäll åt alla håll o kanter!
Först skulle han ha både korvskivor o tomatskivor... sen när falukorven var färdiggratinerad i ugnen så var det blä, äckligt o luktade illa! Fast innan dess så hade han fel tallrik, han skulle ha maten på en annan innan han kunde äta! Nå, inte blev det många tuggor som hamnade i magen inte!
När vi då gick upp var det om lemurer på Animalplanet... båda trollen tyckte det var häftigt...
Men, Mr. "Inte trött!" skulle inte sova!
Fast, hur det nu gick till så sov dom båda två! Klockan var väl strax efter 11:30!
Stumpan vaknade o kom ner för en kvart sen... men, Mr. "Inte trött!" ligger o sover ännu!
Eller... nu har Edtih gått upp o börjat storma med honom, så nu lär han ju vakna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0