Älgjakt...

Nu är dom i gång...
Dino & co! Pappan var bara just o vände i dörröppningen igår... nästan...
Jag o stumpan hade då hunnit gå o lägga oss när han kom... o for lika fort igen, det var nån garderob som skulle flyttas, eller skåp... eller ja, jag vet inte..
Nå, men stumpan sov bara sin vanliga korta stund, som blev liiiite längre, kanske en o en halvtimme o så studsade hon upp, pigg o glad! Så, då klev vi upp o tittade på tv osv ett tag... så då  hann vi ju precis träffa pappan en liten stund!
För, på morron var det ju kört... HAHAHA!!! Han mumlade om att ställa klockan på halv fyra så skulle han hinna koka kaffe innan han for!!!! HAHAHA!!! Som om jag o stumpan skulle klara av att vara vid medvetande den tiden på morron!!!

Nå väl..
Min form känns lite bättre idag, så mormor ska komma o vakta lilla bustrollet så tar jag Asken en sväng, så han inte glömmer bort fågellukten!!
Edvin blev kidnappad igår...
Och, han tyckte nog det var ganska skönt... slippa sin snoriga, griniga mamma o busfrö till lillasyster... också hon gnällig o grinig tack vare snorflödet!!!
Och, så märks det när det blir för många dagar, bara vi tre... han blir lite uttråkad...


Ibland bara är dom så här... hela tiden!!!

Så, efter en dag full av upptåg, som bara blir, för att man har lite långtråkigt... o med en mamma som blir mer o mer irriterad över svammlet så kulminerar allt i glassbilen!!!
Den kommer glatt tutande ner... jag går ut, Edvin kastar sig i stövlarna o hänger med... o jag köper en "Turkisk peppar" som jag var sugen på... o till trollen en förpackning "Knatte" men, det passade ju inte herrn... han pekade vagt på nån glassförpackning där bak på glassbilen... o sa "Mig vill ha!!!" men, nä, nu ska vi ha Knatte... (förövrigt helt lagom stor glass till båda trollen! Antalet i förpackningen räcker precis i två veckor!) Jag betalade... o han skulle bära in glassen... men, nåt blev fel för det blev gnäll o grin istället... så då stegade jag iväg med båda paketen med en gnällspik travande efter mig!

Väl inne får stumpan en glass o jag ska ge Edvin en också... men, nä - hans kommentar: "BLÄ! Gammal!!!" o då tappar ju mamman behärskningen så glassen susar iväg o kraschlandar i köksskåpet... bryts i flera bitar så hunden får ju ett smaskigt kallt kalas!
Och, Edvin förvandlas till den där monsterpojken som hysteriskt står o hoppar o vrålar: "VILL HA GLASS!!!" o den där mamman förvandlas till ett stillsamt väsande, svartögt supermonster: "Gå o sätt dig i soffan o lugna ner dig! När du kan säga ordentligt utan svammel att du vill ha en glass.... DÅ får du en glass!!!" och, det tog inte många minuter så kom en mycket god o munter herre... "Vill ha glass!" frågande lite försynt!
Det märks att han faktiskt kan lyssna på vad man säger... bara synd att man ska flippa ur... men, med dunderförkylning orkar man inte vad som helst...
Fast, så här i efterhand var det ju lite komiskt... Mormor var här.... o både hon o stumpan tittade med stora ögon på vår kraftmätning!!! =)
Nä, nu börjar melodikrysset...

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag skrattade gott då jag läste om din glass-kastning, och mormors förskräckta min...

Det är rart med barn, speciellt de i tre årsåldern =).



Jorå, du är en av inspiratörerna.

//Linda

2008-09-07 @ 07:24:50
URL: http://flexis77.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0