Alldeles lagom ont...

Pappan frågade Edvin på morron om han hade visat sin tå som han tappade kikaren på häromkvällen... till mig... Nä, det hade han inte så då kom han rusande till mig, slet av sig sockan o visade stolt upp sin stortå med det söta blåmärket!
"Oj oj oj... har du tappat kikarn där?" sa jag o Edvin nickade... sen frågade jag om det gjorde ont... "Nej, det är lagom ont!"
Ja... hur rar ett litet monsterbarn kan vara!!!

Pappan o trollen for till glasmästarn idag...
ett stenskott på framrutan skulle få sig en lagning!

Egentligen borde vi här uppe i norra sverige ha noll kronor i självrisk när vi behöver nyttja försäkringarna för att laga alla stenskott i både rutor o billacker... o trasiga däck som vi får jämt o ständigt!!!
För, om man färdas efter vägarna både här o i Finland så är det sån markant skillnad på kvalitet... så fort man passerat Luleå med någon mil så är vägen skitdålig! Kör man då mot Haparanda (o lyckas komma dit med hel bil!!!) o passerar över till Finland... ja, då känns det som om man glider fram bland molnen när man kör på motorvägen mot Kemi!! Vägarna norrut mot Kiruna... så bedrövligt så... ojvoj!
Nä, fy usch, o blä... varför ska vi här uppe behöva ha så usla vägar?

Mera kul från småtrollen...
Båda två ligger o busar på golvet i köket... Edvin klänger o håller fast Edith som tjuter lite irriterat... sen kommer hon loss o snor hans napp snabbt som ögat o pilar iväg till vardagsrummet... Edvin rusar efter o hojtar: "Gurkmajja! Tog min napp!! Gurkmajja!" (gurkmajja = skurkmajja, vilket hon rätt ofta får heta!) Det lät så gulligt!

Senare smet jag o pappan upp på vindan för en tupplur med tv o ett sudoku... helst hoppades vi ju på "trollfritt" men, Ditton har koll på läget trots att hon hade fullt ös i buset med storebror så märkte hon att vi smet... o när vi kastar oss i sängen hör vi hennes trampande steg i trappan... så vi gömmer oss under täcket o när hon glatt rusar in o ropar: "Mamma!!!" så blev det absolut knäpptyst... man hade hört ett hårstrå studsa i golvet... så tyst blev det! Till slut kan jag inte hålla mig utan kikar fram under täcket, säger "titt-ut" o skrattar hjärligt ... då skiner stumpan, som verkligen såg ut som ett stort frågetecken, upp o börjar asgarva hon också!!!
 
Nä, nu börjar nog potatisen vara klar...
det blir panerad pangasiusfile o spenatstuvning till middag idag... ska bli spännande... har aldrig smakat pangasiusfilé förut.... eller hajmal som det också stod på påsen... Nå, det är väl miljövänligare än torsk... i alla fall... tror jag... suck, svårt att veta vad man ska äta... Älg vet man att det alltid är miljövänligt i alla fall... o abborre!

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Kolla på denna sida, där kan man se vilka fiskar man bör undvika och vilka man kan äta en del av:



fickguide.pdf" rel="nofollow">http://www.wwf.se/source.php/1121476/WWFsfickguide.pdf



Kram

2008-09-17 @ 16:36:15
Postat av: Marris

...väntar på rekmmendation (eller inte?) på middan - lider av ide'torka just nu... :(

2008-09-17 @ 22:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0