En sån skulle man ha...

Vi hamnade i Kalix idag...
Mormors hund Urvas har haft besvär med ett sår o klåda omkring halsen... så, när vi då har haft den där skabbräven rännandes här så var hon ju rätt säker på att det var skabb han åkt på... men... antagligen inte!
Han fick lite salva med kortison o antibiotika att smörja på...
sen blev det en undersökning av röven!

För, det har ju också varit ett tag... geggigt o kladdigt, besvär från analsäckarna...
Men, nu var det klart o tydligt två utväxter som visade sig vara tumörer...
Anal-adenom...
Jag hade aldrig hört talas om nåt sånt!
När jag nu suttit o googlat så upptäcker jag att det tydligen är vanligt hos äldre hanhundar!
Bästa botemedlet är kastrering... så, det var vad som hände stackars Urvas idag!
Visserligen kemiskt, men... men...
Om tumörerna, som är godartade i regel, går tillbaka nu med sprutan så kommer dom antagligen att återkomma när effekten av sprutan försvinner så då måste han få en ny spruta (fem-sex månader) eller så ta risken att kastrera honom "på riktigt" då är det ju att söva en äldre hund som är lite riskabelt... men, å andra sidan... då kan man ju operera bort dom där blobbarna som sitter där o irriterar... svårt är det med sjuka hundar!

Och, Urvas skötte sig bra hos veterinären...
Men, han gillar inte att vara där!
Så, han skuttade av glädje när vi gick ut därifrån.... trots tratten!!!
Värre var det nog för mormor...
Hon lider hundra gånger mer än hunden!
 
Sen rallade vi kring Kalix en sväng...
Köpte en ny rem till bössan... eller två rättare sagt!
En vanlig också som pappan fick...
Har upptäckt när man går i skogen att det är skitjobbigt ha bössan på axeln... den glider omkring o så måste man gå o hålla fast den med ena handen, eller så har den fått ligga nästan på tvären, o vad händer då... jo "donk-donk-donk" i var o vartannat träd!
Sen när jag då börjar kolla så är ju all gummering bortnött på remmen!
Så, då när vi parkerade vid COOP passade jag på att gå in i jaktbutiken mittemot för o se om dom hade nå läckra remmar!

Gissa!!!
Svarta... svarta o så svarta...
Jag hade ju velat ha nå lite roligare, kanske rosa med lite bling-bling...
nå, det märks att det är mest karlar som jagar o tillverkar/köper vapentillbehör!
För, det var samma en gång för många år sen när jag skulle köpa ett fodral till bössan... stod där på Larsons järn o tittade... "Finns det inga roligare färger?" frågade jag... Dom tittade på mig som om jag var helt galen! Så, då fick jag ju ta en trist marinblå... nu var ju killen idag med på noterna o tyckte att, ja hade det funnits rosa med bling-bling så hade då HAN skaffat en bara för att sticka ut!

Kanske det är en affärsidé!!!
Komma på lite roligare tillbehör till vapnen... istället för dom där trista svarta o marinblå!!!
Djuren är ju färgblinda... så där spelar det ju ingen roll!
Nu, köpte jag en specialrem, som kändes fantastisk skön!

Butler Creek - - -> Skön rem!
Och, där på deras hemsida fanns den minsann i lite roligare än helsvart...
Nå ja... den funkar ju bra o fyller sin funktion!

Och... det var ju inte den jag menade att "en sån skulle man ha" nä...
tänk att ha en uppsättning av dom där ampullerna som veterinären hade...
o så ett gäng sprutor då också...
o så kunna dunka in en sån dos i alla idioter till karlar som finns... o nu tänker jag på dom där riktiga idioterna... typ alla galningar som mördar o våldtar barn o kvinnor!
Säkert har väl tjejen från Piteå som är försvunnen råkat ut för nåt sånt tok!

Kommentarer
Postat av: Marris

....måste bara säga att jag fullkomligt älskar din blogg!!!!!!!!!!

2008-09-16 @ 22:25:44
Postat av: Catherine

Taaaack Marris!!!

2008-09-16 @ 23:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0