Hon har ingen snopp!

Och, det börjar sannerligen märkas!!!


Edith lagar mat!

Visst har Edvin lekt med kastruller o andra byttor... han slet ut dom från skåpen, helst alla på engång... kanske han tog ett grytlock som ratt o satte sig o brummade med... sen gick han till sina bilar/traktorer/fordon o KÖRDE-LEKTE!

Edith... hon tog lite småplock, ställde pallen vid spisen o satte sig o pysslade med kaffepannan... av o på med locket, in o ut med grejjerna!!
Hjälps inte, tjejer o killar ÄR olika... inte bara snoppen som skiljer dom åt!!!
För, nån tjej som har mindre tjejgrejjer o mer killgrejjer finns nog inte!
Det enda hon har tillgång till är EN docka... några hästar o så Edvins alla bilar mm!!!
Så, hon borde ju ha blivit starkt präglad att bli intresserad av däck som sin storebror...
som har haft exakt samma förutsättningar...

Men, hon får då hunden att skyndamt äta upp sin mat i alla fall!!!
=D
För så fort man prasslar med skopan till torrfodret kommer hon springandes, lyckligt medveten om att det vankas smaskens torrfoder a´la Pedigree!!!
Hon fullkomligt slänger sig vid matskålen o tittar längtansfullt på matbitarna...
Ask är ju inte så glupsk... dom kan ligga i skålen både länge o väl innan han käkar...
men, så fort stumpan närmar sig skålen då sätter han igång att äta...
o får matningshjälp!


Mmmmmm.... Pedigree Pal!

Under tiden satte pappan o Edvin igång med att fixa iordning en tårtbotten...
stora storebror fyller ju 20 idag!

HIPP HIPP HURRA!!!

Så efterrätten till hundmaten blev sockerkakssmet...

Plaska-plaska... tårtsmet med mjölk!

Nå väl... morronen som började lite grinigt med en sur Edvin som inte kunde gå... slutade i massor av skratt, från oss alla!

Apropå rubriken...
det har ju några av dom andra i familjen...
En satt o läste morrontidningen medan jag la patiens lite förstrött o drack min kopp kaffe...
"Åhh... en sån skulle man ha!!!" jag kikade lite i tidningen, konstaterade att det var nåt slags fordon o mumlade: "mmmm... det skulle va nåt!" efter ett tag så kommer utvecklingen: "Tänk när man åker o handlar, då tar man o packar varorna i såna där stora IKEA-påsar o så kan man lyfta in dom i bilen  med kranen!!!" och då känner jag att jag ser ut som ett frågetecken... "Ehh... vaddå?" Vad egentligen VAR det han visade mig i tidningen? Och när jag då får höra att det var en liten minilastbil/pickup med lyftkran så insåg jag att jag helt o hållet inte registrerat alls vad pappan sa... *oooops*

Kommentarer
Postat av: Marris

....det kallas selektiv hörsel - används oftast av "hankön" - hehe....



/ Marris

2008-09-19 @ 10:45:23
Postat av: Catherine

ehhh... vad säger det om mig???!!! =D

2008-09-20 @ 07:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0