Inget är som väntans tider...

I morron är det fredag!!! 
Jag trodde väl aldrig att den dagen skulle komma!!! =D

Sen for vi ju en sväng i lingonskogen, vilka superfina o stora lingon!
På bara en liten stund plockade vi 10 liter!
Sen for vi upp på Sandsberget o gjorde upp en eld...
tyvärr har det vuxit upp så pass högt så lite av den otroliga utsikten försvinner... men, det är ända så man tappar andan av utsikten... man ser oändligt! Och, det är brutalt vackert!
Skogskaffet smakade riktigt gott o den grillade falukorven likaså...

På hemväg så svängde jag förbi "skrothögen" vid elljusspåret...

Jag vet inte vilket som är mest tragiskt...
Att kommunens miljöinspektör totalt skitit i att göra något åt saken, där ligger fortfarnade kylskåp, spisar, tvättmaskin, tunnor med kemikalier... osv osv osv...

Eller....
Personen som dumpar sin skit där i skogen är någon som har barn, kläderna var rosa o storleken 104 utvuxen... jaktvästen är till en större hund... och, det är väl bara stående fågelhundar man har signalväst till? Eller?? Alltså dumpar en barnfamilj med husdjur sin skit där... Ja, tragiskt!!!

Det hade då fyllts på med betydligt mer skit o sopor sen sist jag var dit...
Så här såg det ut i början av JUNI!!



Bilderna talar väl för sig själva....



Man kan ju tro att det är "bärplockarna" som kastat skiten...
men, tyvärr... Namnade barnkläder talar om både för o efternamn o telefonnummer till dom fd ägarna, bla bybor som bott i byn lääääänge!
SUCK... Fast, egentligen är jag väl inte direkt förvånad!

Nå, nu är det bara rumpan kvar av den här dagen...
så är det fredag!!!
Hå hå... vad jag längtar efter att få skriva nästa inlägg...
Det blir väl imorron nångång på kvällskvisten...
Och, då blir det lite roliga bilder!!! =))))

Kommentarer
Postat av: Faster Anna o Emma

Men vad ska ni nu hitta på??? Nu dör vi snart av nyfikenhet... kommer att bevaka bloggen väldigt intensivt!!!



Kramar från Emma och Anna som nu ska ut och göra Umeå osäkert på kvällskvisten genom att gå på en promenad :)

2008-09-25 @ 18:52:38
Postat av: Greta

Jag är faktiskt ganska avundsjuk :) Men kör försiktigt och lycka till, det blir spännande.

Kram

2008-09-25 @ 18:58:54
Postat av: Lisbeth

håller med om att naturen är "brutalt vacker" och man skall nog höja blicken o inte titta ner i skrotspåret som du har hittat, men Edit är väl för fin på sin skogsutfärd.

2008-09-25 @ 20:57:20
Postat av: Farmor

Dom andra är avis o nyfikna men jag kidnappar nog barnen för en LÅÅNG tid framöver. Men inte denna helg tyvärr!!!



Kram

2008-09-25 @ 20:58:52
Postat av: Catherine

Ja, det var Edith som var motvikten till allt eländigt! ;-)

Med skrotet blir jag bara så otoligt matt!

HUR kan folk?

2008-09-25 @ 21:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0