Inte kan det vara lätt...

att vara kittlig o ha en busig lillasyster!!!
Dom är bara för härliga... igår, båda två var ordentligt trötta...
pappan kom från jaktskogen o fick sig middag o samtidigt fick trollen ta av skitiga kläder o på med pyjamaser... o tandaborstning... Ditton först, sen Edvin... Och, Edvin är ju som sin far (o farfar!) ganska ordentligt kittlig!!! Så, när han står på toastolen o gapar stort för mammans tandaborstande så passar illvilliga lillasyster på att kittla honom på fötterna!! Han viker ihop sig o börjar garnskratta!!! Det upprepas några gånger... o till slut så asgarvar både jag o Edvin, det är bara stumpan som förvånat tittar på oss, där hon febrilt kämpar med att komma upp på toaletten!! Det var väl inte direkt hennes första tanke att kittla brorsan... men, det blev ju lite skoj också att försöka klämma sig upp bredvid honom...när han samtidigt studsar som en boll upp o ner!

Nu börjar hon stumpan vara trött igen... fattar inte varför hon ska envisas med att vakna så tidigt??? När hon dessutom envisas med att vara igång halva nätterna... eller åtminstone sent på kvällarna!!! (hon har vaknat omkring sju)
Igår kände jag i luftvägarna att det är på gång nå förkylningsaktigt för mig med... o på morron känns näsan så där lagom halvirriterad som den bara kan kännas när man är precis i startgroparna för en garnförkylning!!! Jag HATAR att vara förkyld den här tiden på året.... Man orkar ju inte vara ute i skogen!!!!
Nä... nu går vi o lägger oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0