Ja... Här är han! SENNA!


Vår nya familjemedlem...

KORSSJÖTORPETS SENNA

En såååå himla fin finsk stövarhane som vi hämtade i Korssjön (Burträsk) idag!!!
Sennas stamtavla!


Matkonkurrens... fyra skålar, fyra valpar!
Snabbast får mest.... =) o Senna slickar skålarna!


Karate-valp! Eller, bentackling på Edvin, med Ask som åskådare!


Totalt kaos! Alla på en gång... o Marris o jag pladdrar i telefon!
(Undrar om hon alls hörde vad jag sa... jag hörde nog inte allt hon sa!) =)


Edith är behjälplig med bengnagandet... hon håller, o är bra sugen på att smaka!


I morron ska jag försöka fota lite "normala" bilder...
Här ser det väl ut som det är... Mupp-maffian!! ;-)

Han är såååå himla fin o Edvin är mallig över SIN hund!
Edith blev störtglad o lycklig över TVÅ nya sorters hundmat!
Dels den vi fick med från dom supertrevliga uppfödarna ( Korssjötorpets! ) och så köpte vi ett par säcker Pedigree valpfoder när vi var till ICA Maxi... här i kommunen finns det ju bara tvåkilospåsar... och vad är väl det i en stövarmage???

Hela resan gick superbra... en cool, väluppfödd hund som bara protesterade lite grann i början, sen la han sig o har sovit hela vägen...
När han fick träffa både mormors Urvas o sen Ask så var han precis som en valp/unghund ska vara! Väluppfostrad av mamman!!!
Så... i morron blir det väl både fågel o harjakt!!! =))))

Kommentarer
Postat av: Marris

Han ser ljuuuuuuuuuuuvlig ut!!!!!!!!!!!! Räkna med besök inom snar framtid!!!!!

2008-09-26 @ 20:58:20
Postat av: Greta

Oh va fin han är men jag vart lite lurad jag trodde det skulle vara en tik när han hette senna.

2008-09-26 @ 21:02:29
Postat av: Faster Anna

Vad fin han är :) Nu längtar man hem för att få träffa honom... Stövare är såååå fina :) och jag håller med, stövare kan äta MYCKET! Jag vet för Brännströms stövare (minns inte vilken av dem) brukar komma och länsa pappas förråd av hundmat... och då brukade den hunden vara rund som en tunna om magen efteråt :)



Ha det bra, och plåga inte Senna allt för mycket i början ;)

2008-09-26 @ 22:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0