Nyvuxna...

Det var ett nytt begrepp...
Pontus är nyvuxen!
Ja, kanske det är ett bra uttryck... fast, jag vet inte... man är barn, sen blir man ungdom o så vuxen för att till sist bli gammal... eller blir man då nygammal?

I alla fall så var jag med Pontus till Arbetsförmedlingen idag... lite som en piska!
Och, han fick ett häfte för "nyvuxna"... sen skulle han göra via nätet en inskrivning o så tillbaka imorn... kanske det blir nån slags substans i hans liv... ett jobb skulle inte vara helt fel! Lite normala rutiner osv...
Fast, på platsbanken kryllade det ju inte direkt med jobb... ett jobb i Överkalix!!
Kommunen som söker behandlingsassistent till ensamkommande flyktingbarn...
fast, jag kan ju inte kalla det barn... 17 åringar!

Edvin hade lite språkförbistringar med pappan igår... stod inne på toan o vrålade nåt om "kriibeeen"... han har lekt intensivt med en traktor med en grip framtill som han lastat stockar med i ett par dar... så självklart tar man ju då ordet "griiiba" som gripa! När han hysteriskt står  o vrålar... pappan kallade på min förstärkning... det var riktigt allvarligt... och jag fick hejdat värsta hulkningarna, bort med nappen o försöka lite lugnt få fram vad han menar... "G-hihö-riii-huhu-bbbbbaaaa" och jag fattade inte ett smack, han blev ännu mer ilsken o frustrerad... o jag frågde vad han skulle ha till "gribaaaan" med största koncentrationen hulkades det fram: "griiibmejseln!" JAAAA! Då fattade jag ju direkt... det var ju skruva han skulle! Oj ojoj ... vad det kan bli tokigt ibland!
En verktygsväska plockades fram - - - - >
(helt fantasisk bra från Biltema!) och allt var frid o fröjd!

Nu hördes små trampande fötter på vindan...
Ett stycke stumpa har sovit en kort lunchnap....
Tänk att det ska vara så va...
När vi planerar öppis-svängar... DÅ sover hon som en stock, lätt till klockan är låååångt över åtta, närmare nio! Men, andra dagar, när man inte direkt behöver kliva upp... DÅ vaknar hon före sju... halv åtta idag på morron! Suck...
Så, nu är det nog lite tomrum i magarna som behövs fyllas på hos trollen...

Edvin har ätit så bra... ordentligt med lunch igår (korv o makaroner) och middan... Pagasiusfilén slukades en rejäl bit av o en stor potatis!!! Men, det var väl för att det också hette HAJ-mal... hajjar är ju coola!

Det blev faktiskt riktigt gott!
Fisken var otroligt vit i köttet... o fast... jag fick lite fiskgryta-känsla av den...
Och spenatstuvning... MMMMMMM! Jag älskar spenat, det är så himla gott!
Och, efter Annas länktips... lite dåligt samvete då den var på tänkefter-listan!!! :-S
Samvetstabellen...

Men, lax är ju gott!
Och, den är på den snälla listan!

Kommentarer
Postat av: Marris

..ja då törs juh jag oxå pröva lite "Haj-mat" :-))))

Här blir det hamburgare & makaroner idag....

2008-09-18 @ 16:02:00
Postat av: Catherine

Här blev det tacos idag! =)

2008-09-18 @ 22:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0