Så ska det vara...

Man ska ha två hundar!
Nu med båda två känner jag hur jag har saknat att ha två hundar!
Ask o Senna kommer superbra överens... nu ser jag hur ofattbart lik Baloo Ask ändå är!!!
Hade han bara varit orange o vit så hade dom varit kopior... nja, nosen är lite smalare o snipigare hos Ask, men, där hade ju Baloo inte riktigt rastypiskt utseende... (fast jag tyckte var snyggare)!
Och så hela hans beteende, så exakt likadant som Baloo... han var ju en otroligt gemytlig o godmodig hund! Aldrig nåt tjafs med nån hund (utom då Zack, dom hade en ständig rangkamp) dom här två gynnarna har kul o busar ihop, det är ju bara lite drygt ett års ålderskillnad... och, perfekt att Ask som är lite mjukare o lågrangad är äldre... och att Senna är vältuktad av sin mamma... dom kommer otroligt bra sams! Perfekt personkemi...

Och, så är det så kul när Edvin är störtförtjust i honom!!!
Edvin som inte har varit nå brydd direkt, vare sig om katter eller hundar... men, nu på morron när han vaknade var det första han frågade efter "Min hund!" o så "Vill klappa honom!"

Jag skickade ju bilder o mail till tidningarna i förrgårkväll...
Tycker ju att det är bedrövligt som jag nu tjatat om ett bra tag...
Soptippen...  (NSD)
Soptippen...  (Kuriren)

Och, jag vet inte om man ska skratta eller gråta?!?
Eller är det bara jag som blir upprörd o reagerar???

Man kan ju undra om Överkalix kommuns miljöinspektör är rätt person på rätt plats???

För om man som miljöinspektör inte kan avgöra om
BILBATTERIER
KYLSKÅP
ROSTIGA DUNKAR MED TEXTEN SHELL
OLJEFAT
SPRAYFLASKOR
SPISAR
MÅLARFÄRG
BATTERIER
TVÄTTMASKINER
PLASTFLASKOR MED MOTOROLJA... mm mm mm
är MILJÖFARLIGT när det ligger dumpat i ett vattendrag i skogen....
Ja, då tror jag att man slumrade liiite för mycket under lektionerna med kemi!

Citat från NSD:
Maria Lundin bekräftar att hon den 11 juni besökte den olagliga dumpningsplatsen.
- Där var skräp och avfall som inte ska vara där. Men det är svårt att avgöra om det är miljöfarligt.


fast det är väl klart...
Miljöinspektören har väl haft fullt upp med att klämma dit sommarmarknadens "knallar"!
Viktigare miljöarbete!
För, visst... är det väl viktigare att ett tredagarsarrangemang, höjdpunkten i den här kommunen, har PERSONALTOALETTER till knallarna!!!
"Citat från NSD: Tillgång till personaltoalett saknades."


VA... snacka om att sila mygg o svälja kameler...
Och så är man förvånad över att hela kommunen håller på att krackelera...

Kommentarer
Postat av: Linda

Läste nsd imorse och höll på att sätta kaffe i halsen, vad är miljöfarligt om inte gamla kylskåp och bilbatterier är det?!...

Det fattar ju till och med mina barn, nio och elva år.



Spännande med en valp!!!

Ses imorgon.

//Linda

2008-09-27 @ 13:49:00
URL: http://flexis77.blogg.se/
Postat av: Lillan

Ja men jag läste tidningen alldeles nyss. Å jag kan inte annat än hålla med - var är det för miljöinspektör om hon inte vet vad som är miljöfarligt eller ej. Hallå i holken är någon hemma???

Hur dum får man vara när man tom slänger kläder med namn i? Jag bara undrar...

2008-09-28 @ 16:36:19
Postat av: Catherine

Ja... det säger väl allt, va?!

Dins sista mening, Lillan! =)

Exakt SÅ dum är man!!!

2008-09-28 @ 20:45:37
Postat av: ?

Så tidningarna citerar alltid ordagrant?

2009-02-13 @ 10:44:21
Postat av: Catherine

Nej, så pass vet väl jag också att mycket som skrivs i tidningarna är svammel

MEN...

Jag som medborgare, mamma o mån om allas vår miljö blir jävligt irriterad när det inte händer nåt!

Skiten ligger där fortfarande... visserligen väl gömd under snön just nu!



Och, jag kan inte låta bli att vara lite ironisk över en MILJÖINSPEKTÖR som skriver i informationsbladet om hur löptikar skall hållas o beordrar marknadsknallarna att ha tillgång till toalett osv...

Samtidigt ligger det BIL-BATTERIER, KYLSKÅP, OLJEFAT, FÖRPACKNINGAR MED KEMISKT INNEHÅLL mm mm mm blandat med all annan skit ute i skogen, i ett sankt område som inom några månader kommer att av smältsnö förvandlas till en lite sjö!!!

Och, det händer INGENTING!!!

DET tycker jag är att inte göra sitt jobb!

(Eller sila mygg o svälja kameler!!!)

Tycker du att jag har fel...

2009-02-13 @ 13:23:27
Postat av: Fd inspektör

Spännande att se hur snabbt människor dömer efter en tidnigsartikel - för det som står i tidningen är ju alltid sant? Och hur OK det är att fördöma en MÄNNISKA (inte slagpåse, men det kanske är samma för er??) men inte vet något om. Har någon av er någon som helst aning av vad en miljöinspektör förväntas kunna o göra? Snudd på förtal det ni håller på med. Vore jag hon skulle jag anmäla er... det fattar väl vilket *** som helst att det inte är inspektören själv som ska städa - och när hon pratar om bevis handlar det väl om hur rätten ser på det och inte om grejerna ligger där eller inte. Och hade det varit en hund som det handlade om eller om just ni blivit matförgiftade på marknaden hade ni nog tyckt att inspektören är dum som tittar på miljöfarligt avfall... Vissa är aldrig nöjda. Slutade som inspektör pga av sådana som er - aldrig någon som tackade en för nåt

2009-02-16 @ 14:47:57
Postat av: Catherine

Citat:

"Spännande att se hur snabbt människor dömer efter en tidnigsartikel"



Om Du Anonyme, Fd inspektör hade gjort Dina bedömningar efter fakta, istället för att sammanfatta en "blogg-debatt", så hade Du vetat att jag baserar mina tyckanden o tänkanden på reella fakta...

Vad tidningarna skriver har ingenting med min kommunikation med kommunens miljöinspektör att göra!

Det är ju för jösse namn JAG som anmält nedskräpningen till kommunen!



Det jag är mest förbannad över är att "människor" idag, 2009 i Sverige, är så jävla dumma i huvudet så dom tippar sin skit i skogen, och jag beklagar att jag bor i samma by som dem!



Men så puckad är inte ens jag, att jag tror att det är milöinspektören personligen som skall "städa"! MEN, och återigen baserat på vad som faktiskt skett ute i skogen så har detta ärende skötts uruselt!

Det är väl ändå hennes JOBB att agera, när det är en miljöolägenhet!?



Du har rätt... jag vet inte exakt vad en miljöinspektör är avlönad för att sköta för arbetsuppgifter... men, att prioritera miljön är väl självskrivet?



För, jag tycker inte att hanhundsägare som störs av löptikar har högre prioritet ur miljösammanhang eller om jag själv drabbats av magsjuka pga någon som inte haft tillgång till toalett...

Nä, sån skit är naturlig o den oroar mig inte det minsta...



Vad som däremot är mer graverande är att i denna lilla by, Gyljen, är det förvånansvärt många som dött eller har haft CANCER, bla tre eller fyra BARN med leukemi, i en by med ca 200 personer!!!

Har det något samband med skiten där i skogen???



Jag kan nog tycka att det är mer allvarligt än att ideligen propagera för att folk skall rasta sina löptikar så olägenheter ej uppkommer... eller plocka upp skiten efter hundarna!



Sen kan man ju undra hur en miljöinspektör accepterar att tydligen bli så markant "felciterad" i en tidning utan att reagera?!



Det är väl så, att det inte alltid är rätt person på rätt plats... o då är det väl klokt att byta arbete!

Jag kan ju bara beklaga att Du inte fått den respekt Du velat ha men, det kan jag ju tala om för dig, inte fasen får man tack eller blir uppskattad som tex kassörska på ICA heller!

Men, som miljöinspektör har man ett ganska stor "ansvar" för allas vår närmiljö... eller???

2009-02-16 @ 22:27:07
Postat av: Fd inspektör

Jag har baserat mitt inlägg på fler fakta än du anar. Jag kommer inte att lämna fler inlägg på denna sida då en argumentation med dig inte ger något mervärde utan snarare känns fördömande.

PS. Som kassörska får man hundra gånger mer uppskattning - jag har testat - vad vet du om att vara inspektör (eller personalchef eller vem mer som nu dömts på sistone)? DS.

2009-02-17 @ 10:46:33
Postat av: Catherine

Du Fd inspektör, sluta läs bloggar!

Det är väl det bloggandet går ut på...

att ventlilera sina åsikter!?



Och, så sant...

Här blir det inget argumenterande som ger nåt!

Du har ju sannerligen inte förstått MIN poäng i denna fråga!



Jag är allvarligt oroad över hur miljön och vi människor här i närheten påverkas av det som ligger där...

Och, det är det som känns så fel o irriterande, att man som privatperson gör en anmälan, och... inget händer! Där får skiten fortfarande ligga o sprida sina gifter, i ett vattendrag!

VAD STÄLLER GIFTERNA TILL FÖR SKADA...

som påverkar närmiljön? människor? mina barn???

Jag vill inte att mina (eller någon annans heller ska drabbas av leukemi!!!)



Och, det är ju helt otroligt... men, det säger ju allt också... att DET har du, som fd inspektör inte nämnt en enda gång... nä, det enda du verkar vara ute efter är att knäppa MIG på fingrarna!?



Men, det är ju också lätt att gömma sig bakom en anonym signatur o snacka!?

2009-02-17 @ 11:03:22
Postat av: Catherine

och... vad vet DU om mina erfarenheter i livet???

Så att du kan döma mig så radikalt...

2009-02-17 @ 11:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0