Strax efter klockan sex...

Är det en tid att kliva upp???
När man inte behöver...
Huvva!
Men, enligt Edvin så ska man upp då o få sig en "Slyuurk" (hans egen benämning på välling!) så, det var bara att kliva upp... hålla andan nedför trappan (ögonen var inte riktigt, riktigt öppnade) o så snöra ihop slurken... o då, när jag stod där i valet o kvalet... gå upp o krypa ner bredvid goaste stumpan i den varma sängen... eller hämta tidningen.... i den ruggiga 0.5 minusgraders morronen!!!??
Hunden vill ut, ja... då tog jag fleecejackan på o smög mig ut efter tidningen!
Sen var det bara att fortsätta morronbestyren... sömnen hade försvunnit ur ögonen...

Men, det är så där typiskt...
Igår eftermiddag när stumpan var trött o gnällig gick vi ju upp för en vilostund... Edvin hängde också med o skulle se tv... och jag, jag var så där vansinnigt sömnig, så det bara med nöd o näppe går att hålla upp ögonen!!! Sängen var så fruktansvärt mjuk o skön... täcket precis lagom omslutande o varmt... "Snälla, ta det lite lugnt... vila bara lite grann!!" försökte jag bedjande mest riktat till Edvin, för Edith hade nog somnat om hon inte haft en studsande storebror i sängen!!!
Och.. jag hade nog också somnat!
Men, nä... då knovrade dom igång sig så då gick jag upp...
Sen, på kvällen... stumpan somade tidigt, så hon vaknade till vid 21-tiden... upp o få sig en slurk hon också... sen gick vi upp o kollade Cesar Millan, jisses så duktig han är med hundar!!! Och, DÅ hade jag gärna varit så där trött som tidigare!!! Men, nä... löste sudoku... såg mera tv... o när M.A.S.H började fimpade jag tv:n, våldssläckte lampan o tvingade igen ögonen för mig själv... men, den där mojsigt trötta känslan var bortblåst... fast jag somnade ändå...

Edvin springer runt o jagar hund/katter...
Och så hör man ett glatt utrop: "Saattan! Hevlett!!" när han inte fick tag på vem det nu var under bordet i köket!!!

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Hmpf, börjar det vara dags att hålla borta Edvin från en viss svärande farmor eller? :) Eller är det någon annan som lär honom fula ord?



Kram

2008-09-09 @ 08:45:42
Postat av: Farmor

Å, å har jag gjort bort mig inför barnbarnen. Konstigt, barnen har klarat det under alla dessa år. Jag tror nog Edvin kommer över det också!!

2008-09-09 @ 11:22:24
Postat av: Linda

Min snart treåring säger också SAATAAN och Haaan (fan) Hävlaaa (jävlar)...

Men det står nog modern själv för, tyvärr...

Saknade er på öppis igår, men med förkyldning vill man bara vara hemma.



Krya på er!

//Linda



2008-09-09 @ 13:18:41
Postat av: Catherine

Finns det nåt ungar gillar mer än sånt dom INTE får!? Både säga o göra!!!

:o)

2008-09-09 @ 15:11:32
Postat av: Greta

Tyvärr har han nog umgåtts för mycket med mej också, känner mej skyldig.

2008-09-09 @ 21:38:30
Postat av: Catherine

Hehe...

Vem känner igen sig i detta då...

Pappan o Edvin kommer o kör efter vägen i Kypas, så möter dom en dam i bil när Edvin kläcker ur sig:

"Satan! Kör diket!"

;-)

2008-09-09 @ 22:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0