Glassbilen... igen!


Edvin var snabb på att sluka, allt från sin lunchtallrik!
Sen dess har väntan på Glassbilen varit dominerande!
Det o så stumpans gnäll...

Hon var trött, vi gick upp för en tupplur... herrn följde med o i vanlig ordning slutade det med att stumpan ivrade igång sig själv så det inte var lönt att fortsätta försöka få nån sömnlur mitt på dan! Edvin låg så still o ordentligt o såg barnprogram... nå, vi gick ner... Stumpan var ju fortfarande trött o sparkade sin fot i skjutdörren till vardagsrummet o då blev det grin o tandagnissel! Kände hur morret inombords bubblade när hon stod o grinade efter nappen "Men varför SOV du inte då, monstermajja, när du var trött???" till sist iddes jag inte lyssna på gnället nå mer så dom fick gå ut i snålblåsten o det grådaskiga vädret! Själv stod jag o diskade inne i stugvärmen o såg på dem där de plaskade runt bland lerpölar o smältvatten!

Så kom då Glassbilen till sist... Edvin valde ett "Alla tiders" glass-paket själv undrade jag vad "Vivana" var för glass... hade ju fått reklam i mobilen strax innan, "Köp två paket (16 glassar) för hundra kronor!" Fynd! Strutar med ananas, vanilj o chokladrippel... Light... Mmmm... lät gott o jag föll för frestelsen...
Så fort glassbilen försvunnit från gården rusade vi in o dök på glassen! Själv satte jag mig vid datorn med en sån där strut... halva glassen uppäten slog det mig... LIGHT! Då är det säkert sötningsmedel!!! Kastade mig över hemglass-sidan o letade fram innehållsdeklarationen, o mycket riktigt: "glassen är sötad med aspartam!" ASPARTAM!!!! Det värsta äckelsötningsmedlet som finns... Min mage HATAR aspartam o jag börjar redan känna smärtorna tillta!!! Det spelar ingen roll vad det är... innehåller det aspartam (o en del andra sötningsmedel) så brakar min mage totalt o jag får garnont!!!
Hmmm... nu får jag lura pappan att äta upp dem... ;-)

Gissa vem som sittande somnade till Jojo´s cirkus alldeles nyss!!!
Hahaha... 16:18!

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Vi köpte också "alla tiders" :) Man blir till ett barn på nytt när glassbilen spelar sin trudelutt, räcker med att den spelar på hemglass:s hemsida till och med för att man ska sprätta till av förväntan :)

2009-04-17 @ 16:58:49
Postat av: Catherine

Ja, det ÄR kul med glassbilen! Det hjälps inte! Och vilket bra mutmedel sen! ;-)

2009-04-17 @ 17:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0