Puh... mycke nu!

TREDJE intensiva dan på rad... nu börjar jag känna mig mättad! =D
Idag var det öppis!

Vi planerade in en riktig äventyrsdag!
Pappan släppte bara av oss på Öppis o fortsatte själv till Kypas för vedklyning o sånt o vi satte igång att härja på öppis! Edith var så nöjd med dagens aktiviteter... GYMPA!
Fast, det var ju mera dans o springa runt till rolig musik!
Hon stod i mitten o showade som attan...
Edvin var väl inte så värst förtjust i gympan, men... han hängde med en del i alla fall! Sedvanlig fika o så var klockan dags att städa bort!

Vi hade ju ett tag att fördriva innan bussen skulle gå... Jajjamen, äventyr! =D
Buss från Bränna till Gyljen!!!   =D

Vi hittade en cool keps, "pinsessmötta" o ett par likadana gympaskor som stumpan hade
i fjol fast i årets storlek! Edith var såååå förtjusta i dem, o de var verkligen bra o sköna - även Edvin hittade ett par som han åtminstone nedlät sig att prova! Som passade!!! =)
Så, nu kan snön få smälta bort o marken torka upp så trollen kan vara ute i sina nya skor!  Vidare till Konsum... sen hamnade vi på Fenix för en fika!
Vi njöt av både mazarin, chokladboll o mjukglass... med violsås o karamellströssel!
Fortsatte vidare, tiden var ju forfarande låååångt bort innan bussen skulle gå, 13:50! Stannade till på Centrum, o där investerade vi i lite färgpennor!
Den här luttrade gamla mamman börjar bli lite less sina barns konstärliga talanger!

Kritor - bryts sönder o ligger i drivor kring golven!!!
Tuschpennor - när de inte ritas o målas (papper, golv, tapeter) så lämnas korkarna av!
Vattenfärg - ja, trevligt o bra, men lite kladdigt så det blir mer sällan...
och till sist MAMMANS PERMANENTA MÄRKPENNOR - IIIIIIIIIIiiiiiiiiiihhhhhh!!!
Mina äkta akvarellpennor har de massakrerat för längesen... men, de här nya ska väl funka tror jag?! =S Lite rejälare "kritpennor"!
Dom är då inte permanenta i alla fall!

Nå, då började vi dra oss mot busstationen...
För att upptäcka att bussen ju gick 13:40! ooops
Och lika bra var väl det, för ut från bussgods kommer en kille o frågar om jag är Catherine, "Jodå" svarar jag o då undrar han om jag saknar en påse??? "Ehhh... " sa jag o såg väl ut som ett frågetecken!
Mycket riktigt... jag hade glömt min skopåse på Centrum - detta är Överkalix!
Där springer jag ifrån min påse o dom ringer till bussgods o efterlyser mig samt meddelar att påsen är där! Nåt sånt hade aldrig hänt i Stockholm!!!
Så vi tar då en runda till, hämtar påsen o går tillbaka - nästa buss går ju kl 15!
En dryg timme till att fördriva... på biblioteket!!!

Lånar fem böcker... o dom säljer ju fortfarande makulerade barnböcker, bibliotekarien ber mig fylla en påse.. o det gör jag, med råge! Hittade massor av bra, fina o roliga böcker! Flera faktaböcker - dinosaurier o hästar! 13 nya böcker fick vi oss... med betoning på FICK! Dom var gratis! Det är världsbokveckan denna vecka!!! Så då gav de bort böckerna gratis! Är det nån som visste att det finns en världsbokdag??? Jag hade noll koll på det!

Nu började ju klockan vara liiiite närmare tre så vi drog oss långsamt mott bussarna... förbi en grävmaskin som grävde för fullt utanför ett hus!
Där var vi tvugna att stå o studera en stund! Såååå spännande!

Själva bussresan hem gick bra... stumpan tyckte nog det var mer spännande... 
Edvin har ju åkt några gånger!
När vi gick till busstationen mötte vi ett gäng grabbar, på väg från sporthallen... Edvin gjorde stora ögon, pekade o utbrast, högt o ljudligt: "Titta mamma, han går ju i kalsipperna!"  fniss, ja... grabben hade shorys på sig!

Nåväl... nu är jag lite trött!
Tre dar på ranten, sen känner jag att gårdagens intensiva filmpass - en helt ny grej för mig, satte sina spår! Känner mig rätt trött i luvan!

Kommentarer
Postat av: Faster Emma

Åh vilket härligt äventyr:) å vad gott med mjukglass, toppenväder idag så hade gärna testat dom där nya magnum glassarna men jag har fått sitta vid skolbänken hela dagen:P typiskt!!

2009-04-22 @ 18:48:49
Postat av: Catherine

Ja, det var verkligen gott!

Först tänkte jag sitta ute o äta glass... men, nä, två troll o mjukglass i solen! Ingen lyckad kombination!

2009-04-22 @ 22:58:01
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0