Skäms inte för sig!



Efter lunchen gjorde vi efterrätt!
Lunchen blev rätt stadig, det fanns kvar karelsk stek sen i förrgår så ett par potatisar o några broccolikvistar till det o vi var både mätta o nöjda!
Men.... sjostarmen, det eviga chokladsuget ville ha sitt!

Så, den där överraskningen som jag fick häromdan i brevlådan (ibland är det roligt att få post) kom till användning!
Jag hade ju glömt bort att jag skickat in streckkoder när det damp ner en liten kartong från Marabou... med smakprover o några trycksaker!
Lite recept osv... bla denna fantastiska chokladmousse!
Det var bland det godaste jag smakat!!!
MMMMmmmmmm!!!!

Trollen var väl behjälpliga med tillagningen fast jag fick övertygat dem om att vissa saker måste mammor få baka själv! Tex chokladmousse!!! Vispa först grädden, sen äggula med lite socker, sen äggvitan till fast fluff - i olika byttor, o då med en stumpa som fingrar, klättrar o är överallt... njä, helst inte! Hon stod lydigt brevid o bara tittade... sen fick de om vartannat slicka vispar o skålar! Och, så själva resultatet... i en mugg! Ahhh... så gott!

Det finns en varsin portion kvar...
Som står i kylen o gottar till sig, den ska vi äta vispad grädde o en jordgubbe till!!!
Och, det bästa av allt... det blev rätt GI!
Jag hade ju 86%-ig choklad o minskade ännu lite mer på sockret! Och, lika gott ändå...



e
t
t
.
t
a
g
.
s
e
n
a
r
e
.

Men attan så mäktigt...
Aldrig mer nåt som innehåller choklad och/eller grädde i min mun!!!
Ehhh... ok, jag ljög... Men, inte nå mer idag i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Petra

Har inte kikat in på några dagar, men blir nu glad när jag ser att du verkligen ÄR tillbaka. Tur att du fått tillbaka ivern, för jag gillar dina inlägg så mycket. Ömson skrattar, ömsom blir arg (skitNSD) å så chokladsugen till råga på allt.

Kram Petra

2009-04-20 @ 01:29:38
URL: http://villanoystu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0