Tävling....

Den där TÄVLINGEN skulle ju avgöras idag kl. 11!
Men...
De där kräken SMET strax efter tiotiden, monsterungar springer i dörren... då passar puckohundarna att smita!!!
Förb.... sat.... jäv.... hund... jäv.... AR!!!
Isarna på älven o bäcken är förrädisk med massor av vakar o vatten överallt!!!
E10:an... dundrar på femhundra meter härifrån..
Hahaha! Sååååå kul sååååå att hundar på vift!

Så... nu är pappan ute med skotern o letar... själv har jag mutat trollen med allt lördagsgodis som jag kunde hitta (det fanns påskgodis kvar!) o varit o traskat en sväng ner mot älven...
Men... det är tyst!
.
.
.
12:13

Drygt två timmar... inte ett ljud... inte en skymt!
Ask är aldrig borta längre än tjugo minuter...
Senna hörs (driva) ljudligt om han är borta längre än tjugo minuter!
Uppmuntrande...
.
.
.
13:00

Tre timmar... inte ett ljud... inte en skymt!
Nu börjar det bli en ordentlig klump i magen...
.
.
.
13:56


Kräken är tillbaka!!
=D

Dom kom lommandes, från nåt håll...
i alla fall inte från det håll jag skidrade iväg efter!
För efter att pappan varit o raigat kring vägarna från bageriet i söder till nästan tvärån i norr så tog jag skidorna o rekadade norrut o ner mot älven från oss!
Modet sjönk alltmer ju längre jag kom o de enda spår jag såg var rådjur o älg!
Inte ett hundspår!
Jag bara såg hundar som kravlade i öppna vakar för min inre syn!

Nå, jag hann inte ut på älven så ringde pappan...
"Nu ligger dom i hundrummet!"

Ett ben av okänt ursprung hade Senna haft med sig...
Så vart dom hade varit har vi ingen aning...

Tack Greta!
.
.
.
16:12


Så fort dom har piggnat på sig...
DÅ ska det mätas! =D

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Hoppas att vovvarna kommer hem snart, det är verkligen inte roligt då ens hund springer iväg och man inte hör något från den!!!

2009-04-25 @ 13:24:26
Postat av: Greta

Stackars dej jag förstår din rädsla finns inget värre än den hårda trafiken och alla öppna vattendrag som är just nu, hoppas ni hittar dom snart. Förresten behöver ni sökhjälp är det bara att ringa vi kan ju som komma några stycken i så fall.Kram

2009-04-25 @ 13:27:11
Postat av: Greta

Oh va bra att dom är tillbaka, vet hur det är att ha hundar borta!!

2009-04-25 @ 15:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0