Vårdag!


Och sedvanliga våraktiviteter...
Fast pappan överlät däcktvättandet till trollen, som gjorde det gladeligen utan protester!
Varför gör de inte andra saker man ber dem om utan att protestera???

Pappan o Edvin rallade ju iväg en sväng för vedhantering...
men, var inte borta så länge, och när de var o handlade överföll en blå cykel dem!

Så nu har de varsin!
Så kan dom slåss om TVÅ cyklar istället för en... hehe...
Ediths rosa födelsedagscykel har ju överlevt osannolikt bra i ett helt år!
Dom var mäkta imponerade o malliga över sina cyklar! =D

Det blev kompensation på spinningfronten idag!
Det man förlorar på tisdagarna tar man igen på torsdag! =D
Ett fyrtiofem-pass o så körde vi dessutom lite core efter! Härligt... härligt...

Nä, nu ska jag fortsätta att klappa min nya katt som ligger o spinner i min famn! Ja, annat kan jag inte säga... för, det är INTE samma katt som fanns här för fem dar sen!!!
När stumpan sov mitt på dan passade jag på att plåga kraken ytterligare... ett litet tag med Furminatorn, hittade en spot som jag glömt vid "ljumsken" (synnerligen opopulärt borst-ställe) idag behövde jag knappt hålla i honom! Trots att hundarna sprang runt o brydde sig i allt vi gjorde!!! Sen kånkade jag ner honom i källarn... för en dusch!
Så, nu är det en sååååå otroligt ren, len o väldoftande katt så det inte är sant!
Så mjuk o fin i pälsen... trots att den nu är betydligt ljusare men... det lossnar knappt nå hår alls från honom!!!
Incredible!

Kommentarer
Postat av: Petra

Minsann... ikväll när jag läst dina inlägg, vad jag lärt mig grejer

-Furminator, aldrig hört om förut...läckert...

- Äckliga björnjägaren; ynkrygg, vidriga människoas, jag fällde en liten tår över stackars nalles grymma öde...

- Världsboksdag???!!!

- Eeeeeeeeeeeeeeee i blåbärspaj... fy fan va äckligt,

nu får det sannerligen bara vara hembakt i fortsättningen (tur jag har en "bagare" här hemma :-))



Synd vi missade när ni var på öppis. Lukas var där måndag, men då var det bara ett till barn där. I onsdags var han lite krasslig, så då ville jag inte utsätta honom för gympa.



Vad underbart att du är med på film. Vad är det för ngn? Do tell! Du är så igång, go girl!

Är det ok om jag lägger dig på min favvoblogglista?

Kram Petra

2009-04-24 @ 00:05:55
URL: http://villanoystu.blogspot.com
Postat av: Birgitta

Ja, visst är det konstigt att den fina blå cykeln överföll dom? Och på Konsum av alla ställen.

Men jag måste säga att den är kanonsnygg, eller hur Edvin?

2009-04-24 @ 20:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0