Jag vann...

=D

Ett sopset med mina 13 poäng på pilkastningen!
Jag prickade mårdhunden! =D
Sen vann jag en stor säck Lone Star-foder vid utlottningen på katalogen! =D
Och på de fyra lotterna jag köpte lyckades jag pricka in numren 73, 37, 47, 74 (Sennas startnummer var 47) jag vann ett litet reflexkoppel! =D
Och så gick det toppenbra på utställningen... härligt fin kritik, HP o så blev vi BIS 4:a! =D

Trots att puckot var ovanligt pucko!!! ;-)
(misstolka inte ordet pucko... det har blivit ett kärleksfullt smeknamn med positiv klang!)


Vilken skörd!!!

Han har ju upptäckt att han är en hanhund!
Börjat lyfta på benet... sen har han även upptäckt att det finns andra sorters hundar, lite annorlunda än sig själv... TIKAR!!! Och de luktar väldigt spännande o intressant!
Så herr Senna har gått med nosen konstant nedkörd i backen! I alla fall försökt... jag har ju kämpat lika febrilt i andra änden av kopplet för att hålla den där stövarnosen borta från dofterna!!!

Och vid själva bedömningen sprang han mest med tungan hängandes utanför en kilometer o dräglade efter alla läckra tikar utanför ringen som han försökte flörta med - hans huvud var mer framför mina fötter än rakt fram!
Mina mutförsök med frolic framför näsan totaldissade han! Han knappt smakade när jag trugade! ;-) Senna... som är jordens gottegris... som man kan (kunde) få att göra precis vad som helst... o som stod så fint i en vacker posé bara man höll en korvbit framför nosen! Han, Senna, ratar F R O L I C !?! Naturens drifter är starka!

Men, det gick ju bra ändå... det var en mycket bra socialträningsdag idag!
Jag tror vi anmäler till nästa inoffa utställning här i Överkalix också!

En 15 mån hanne av mkt god kvalitet. Mkt vackert huvud & uttryck. Härlig hals & resning. Mkt välvinklad fram & bak. Rör sig med ett härligt steg. En hund i mkt god kondition HP
Domare: Maria Sandlund

Kommentarer
Postat av: Millhuntarna

Senna som var så duktig & snygg idag - fy, matte som skriver så om skönheten.......L*)

Mmmmm.....vi vet att det är kärleksfullt!!

Grattis till en fin placering - du har en fin hardrivare!!!



önskar flocken på Kvarngränd

2009-08-16 @ 21:35:37
URL: http://www.hassesreklam.com/index2.hrm
Postat av: Anonym

Det verkar som storslam =)

Jag och pojkarna gjorde en blixtvisit på utställningen eftersom de aldrig hade varit på en sån. Blixtvisit är ordet, tror vi var där tre minuter - typ!

2009-08-16 @ 21:46:16
Postat av: Lillan

Det var jag här ovan =/

2009-08-16 @ 21:46:43
Postat av: Catherine

Tack Millhuntarna!

Och, tack för en sån otroligt bra anordnad utställning! Ni gör ett fantastiskt bra jobb!!!



Men Lillan! Tre minuter... hann ni alls se nån hund? ;-)

Vi syns i morn! Jag kommer o försöker plåga er med "mitt" pass! Gulp! Och... ännu mera gulp när jag såg bokningarna!!! Nu är det allvar! =D

2009-08-16 @ 21:58:39
Postat av: Faster Emma

Tack för helgens lån av kidsen btw:)

2009-08-17 @ 21:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0