och klockan är bara...

17:27!

Det hade inte gjort nåt om den var 19:27 så trollen låg i sina sängar o jag själv fått krypa ner under täcket med ett sudoku... känner mig rätt trött, tom o låg...
Pappan jobbar... Edvin är sjuk o gnällig... Stumpan är som vanligt - intensiv!
Vi har ätit middag... enkelt o smidigt med snabbmakaroner o några köttbitar som blev över från lördagens bravader... så nu bara väntar jag att klockan blir så pass att vi kan gå o lägga oss! Jag saknar pappan...
Det är ju rätt sjukt egentligen... med två småbarn o snart sex år tillsammans så saknar jag ändå den där pappan varje stund utan honom! Nå ja... snart är det tisdag-kväll...

Efter middan gick vi just ut på bron o satte oss jag o stumpan... passade på att ansa långa naglar... Edvin kom också ut men febrig som han är så orkade han inte vara i solen utan la sig som på huk på översta trappsteget, o så bad han mig klia honom på ryggen! Så där satt jag o kliade honom lite försiktigt på ryggen när stumpan remmar iväg som ett jehu! Och kommer tillbaka med en plast-kratta!!! Numera omdöpt till ryggkliare!!!
Edvin tom orkade skratta... det var rart, smart o komiskt!!!

"Klia mera! Däääär! Jaaaa!!!"

Jag försökte få stumpan att klia min rygg... men, det var inte många sekunder hon iddes klia mig! Men, den där blå krattan ska jag komma ihåg nästa gång det kliar på ryggen... den var perfekt!

Konstaterade idag att jag cyklar helt obehindrat på åttan...
både till o från bageriet! =D
Jag till o med önskar att det skulle vara en till "Hällabacke"!!!
Har ju äntligen en mobil med mp3 så nu provcyklar jag all eventuell kommande spinning-musik... men, en sak är då säker... det är vansinnigt stor skillnad på att cykla efter E10:an på en vanlig cykel i jämförelse med spinningcyklarna!!!
Nå, hur som helst kan alla i min närhet förbereda sig på att det blir spinning-pushning här framöver! Det börjar vara dags nu!! Kom igen... börja ladda!!!
Dubbelt så många på "Kypas-passet" till hösten är väl ingen omöjlighet???

Nä hä... nu har klockan sprungit iväg med storstövelsteg! Hela 18:06! =D
Nu kan jag börja borsta tänder ialla fall...

Kommentarer
Postat av: Faster Lisa

Ja herregud, du skulle veta vilket kliande det har varit här i helgen, men här har det använta diskborstar, rotborstar och klädborste =)

Nu på tal om borstar och grejer, Nästa gång ni kommer ta med den där borstgrejen, alltså den till hunden, tror man kan få lös från han nu, eller hoppas på det! =)

kram på er!

2009-08-03 @ 20:03:39
Postat av: Catherine

Jaha! Det är dags att börja NU? Då SLÄPPER han!

När det ska vara dags för att anlägga vinterpäls!!! Men, han har nog haft det på känn, han Dino!

"Värstingborste? Ja, då nyper jag fast hårstråna!!!"

=D

Vi (jag) plockar med den nästa sväng!!!

2009-08-03 @ 20:11:08
Postat av: Catherine

kram!

2009-08-03 @ 20:12:29
Postat av: Lisbeth

Jag har ju sagt det förr att hon är klurig o uppmärksam den lilla tjejen.

Ang cyklingen kan du ju ta svartbynrundan innan du far till bageriet,den tar bara 40minuter för dig som verkar vara i bra form!!!

2009-08-03 @ 21:12:09
Postat av: Catherine

=D

Ja, om inte annat så på hemvägen!!!

För Gyljen-bageriet är inte nån utmaning längre! ;-)

2009-08-03 @ 22:54:25
Postat av: Birgitta på Kobbi

Hej, jag brukar vanligtvis gå med min MP3spelare, och du ska tro att jag har snabb och intensiv musik.

Man kan ju inte gå i otakt med musiken, det går ju bara inte, alltså går man så snabbt som musiken är.

Nu har jag börjat med cykeln, musiken börjar ganska lugnt med efter bara några låtar är det högt tempo, till min stora sorg orkar min cykel inte med mitt tempo, den börjar svaja och skaka när jag kommer upp i ett ganska bra och högt tempo. Idag cyklade jag tom förbi mitt eget vägskäl för jag hade kommit i rytm med musiken, fick vända en bra bit hemifrån.

Man är ganska kurk men kroppen mår så jäkla bra efteråt.

2009-08-04 @ 21:22:17
Postat av: Catherine

Hörru Birgitta!

Vad tror du om en spinningomgång till hösten!?

Jag hör ju att du är som klippt o skuren för det! Spinningcyklarna är fantastiskt underbara att trampa i takt med musiken!

Jag dyker på dig "oba kobbi" nån dag!!! =D

2009-08-05 @ 18:28:38
Postat av: Faster Lisa

Jepp nu först fäller han. Har tagit och rensa av han lite grann med vanliga borsten så

2009-08-07 @ 10:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0