Sista och första...

Lite trisst känns det allt... sista dan som bagare hade jag idag!
Och det blev ett par sista dagar som jag sent skall glömma! =D

Igår plockade jag bulla.... o jag plockade bulla o så plockade jag bulla!
Jag vet inte riktigt vad som hände, men min kompanjon som skulle plocka på andra sidan, hälften av bullarna, förstod inte riktigt instruktionerna... (praktikant som inte kan svenska så bra) så av de femton stick med bullar som totalt plockades var det två som jag inte var inblandat i plockandet! Alltså... 13 stick,det är 4160 stycken kanelbullar!
Jag kan lugnt säga att jag vet hur man lägger upp bullar på plåtar! =S

Idag tjorvade det bara allmänt... det som kunde strula gjorde så!

Nå, det blev ett slut på arbetsdagen idag också... o direkt efter det for jag till spinninglokalen! Jag skulle ju leda ett "riktigt" pass idag! Genrepet!!!
Hade bokat in tre hugade deltagare... Två av fastrarna o så pappan! ;-)

Fast innan vi startade körde jag själv genom passet
Jag försökte planera o förbereda igår... först vid datorn satt jag o lyssnade o trampade till musiken för att få in rätt sorts tramp i rätt stund! Men, det var en envis stumpa som vägrade somna... så halv tio gick jag upp o la mig, med hörlurar o musiken på mobilen... trampande i takt i sängen med penna o papper i högsta hugg!
Jag hann två låtar, sen sov jag!
Så, därför ville jag hinna trampa genom alla låtar en gång till innan det blev skarpt läge!
Så, jag körde spinning i en timme o en kvart idag! =S

Sen körde vi lite core efteråt... till min stora lycka upptäckte jag att jag hade kvar lite mag/ryggmuskler! Jag var nästan övertygad om att de förtvinat under sommaren... men, det fanns lite grann i alla fall! Fast, jag lär nog få träningsvärk i magen i alla fall i morn!

Men, mina "deltagare" var skitduktiga! Emma som aldrig kört spinning förut fixade hela passet, utan att sätta sig en enda gång! Men, hon var rätt svettig efteråt!
Anna var superduktig... hela passet! Hon också... inte en vilopaus...
Pappan... ja, hans t-shirt plaskade (på riktigt) av svett när jag klappade honom på ryggen!!!
Så, det var fullt ös...
Jag har en liten känsla av att det finns några med lite träningsvärk i benen i morron! ;-)
Men, så skitduktiga... jag är supermallig!!!

Jaja...
Nu ska jag gå o dricka upp resten av min Laphroaig som blev strandad pga av två övertrötta troll som var tvunget att nattas! Det var nästan kalabalik när Edvin flippade ur o blockerade! Tröttare än tröttast blev allt fel, till sist var det bara att lämna honom i sängen o låta honom skrikande ligga o studsa! Det gick inte vare sig in eller hem hos honom vad man än sa... och det tack vare ett förbannat mjölkglas!

Han ville ha mjölk, glaset var nästan fullt o han kläcker ur sig: "Det är för liiiiite soooba!" jag frågar om han verkligen vill ha mer... för om jag ska hälla i mer mjölk så skulle han banne mig dricka upp det också!
Jo då, han skulle ha mer...
Gissa om han drack mjölk??? Nä, bara fjantade sig, sen blev det vansinnesfjant med nå brödsmulor han suttit o smulat sönder som Edith tog! Då fick jag nog o hällde ut allt i vasken o beordrade TANDBORSTNING!
Och, det var då herrn flippade!
Så, till sist med lite våld o mycket vilja så var hans tänder borstade, pyjamasen på o nattpinkning avklarad... uppburen i sängen så "Jag är töööörstig... vill ha soooobaaaaa!!!" illvrålades det!
Suck... några varv med gapande, vrålande o studsande så mitt i allt gav han sig o började lyssna på "Mulle Meck" på cd-skivan! (strax innan låg han med händerna för öronen o vrålade att det var för högt hur han nu hörde nåt över sitt eget vrålande!)
Att man orkar... när man är så vansinnigt trött?

Stumpan härjade ett tag hon ocskå... har inte somnat riktigt ännu men förhoppningsvis snar...
och själv blir jag så förundrad över dessa småtroll! Hur orkar man hålla sig vaken?
Själv slocknar jag så fort jag ens är i närheten av täcke o kudde!

Nä... Whiskyn... nu ger jag mig...

Kommentarer
Postat av: Anna

Det var ett jättebra pass igår, och jag är väldigt förvånad över att jag orkade! Tänk, jag har knappt suttit på en vanlig cykel sedan det sista passet spinning i slutet av maj, och ändå orkade jag! Och det var inte det lättaste passet kan jag lova, nä, där "uppför Lappberget" var det jobbigt, VÄLDIGT jobbigt :) Men, vi ses på tisdag, då jädrans! Då ska jag lägga på lite extra motstånd ;)

2009-08-22 @ 14:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0