Skållat Troll!

Hon är i normala fall som ett skållat troll...
Men, igår blev det nog så realistiskt!

Vi gjorde smörgåstårta till middag... Edvin har dräglat efter smörgåstårta ända sen i tisdags då jag kom hem med bottarna! Stumpan somnade på soffan, i lagom tid tyckte jag... lagom vaknade hon vid halvtre, tresnåret o vi skulle då käka! Men, det var en grinig stumpa som klev upp från soffan! Inget passade damen! =S

Själv skulle jag på mitt genreps-spinningpass vid 18 och hade en lite jox som jag tänkt göra inför, så jag hade inte riktigt tid att tjorva med stumpan... Pappan spolade upp ett fotbad o det var hon ivrig på! Så där satt de, på varsin stol med fötterna i en blå balja!
Nöjd o glad var raraste damen... tills vattnet blev för kallt... o pappan fyllde på med nytt, hett... från vattenkokarn o hon hann givetvis stoppa dit sin fot samtidigt!!!

När jag kom hem från spinningen var det fortfarande en stumpa som hade ont i foten som hon konstant satt med i en skål med svalt vatten... foten såg skållad ut, men inga blåsor!
Några telefonsamtal till vårdcentralen o akuten i Kalix gav lite råd o tips... Plastfolie!
Linda Gladpack på det brända området... gör att smärtan miskar då det blir lufttätt! Smart o bra tips... fast, stumpan ville ju inte ha nån plastfolie på sin fot!
Men... då vid tio-snåret hade en vällingflaska o panodil gjort henne på betydligt bättre humör så hon somnade som en stock!

Nu på morron ser det bra ut... rött, men inte nån som helst fara!
De härjar då helt obehindrat... bägge två!
Om det inte hoppas hej vilt så springs det hejvilt - hela tiden ackompanjerat av gap, vrål o skrik när det två rara barnen inte är riktigt överens (vilket händer ofta)!
Edvin retas - Edith exploderar!

Igår kom Armani hemtraskande!
Anders fick syn på honom precis när jag skulle åka till Bränna (i god tid för att förbereda mitt spinn-pass - så for jag o glömde alla papper o musiken!!! Tur att Lillan kunde svänga förbi o hämta dem innan hon kom inåt Bränna! TACK!) där han kom traskande uppför vägen som går ner till älven. Jag går ut på bron o börjar locka: "Kssss Kssss Kssss...Kom då! Armaaaani!" och han traskar på i god fart, rakt mot mig som om han är ut fjorton gånger om dan o kommer in igen!? Ask var ute i linan, Armani bara sneglade på honom medan han sprang uppför trappan och in!
Jag begriper mig inte på den där katten... sist jag såg honom var när han försökte ta sig in själv! Han krafsade o klättrade på dörren men när jag går o öppnar ränner han iväg som ett svart streck - livrädd!

Och nu mitt i allt... "Hej! Jag har varit ute en sväng... Vad blir det för käk??" som om inget har hänt...

Fast, denna sväng har han gått ned i vikt! Bara skinn o ben... o päls! TOVIG päls!!!
Fick klippa bort halva honom igårkväll! Nu är han återigen så där mager som innan kastreringen... alla ryggkotor känns markerat på ryggen... alla andra ben också!
Men... Det är ju betydligt svalare nu, så då ska väl dörren hållas mer igenstängd så han inte tar sig så lätt ut igen!

Näpp...
Nu ska jag gå o fixa frukost!
Vi ska till Kalix idag... Pappan ska med bilen på service, jag till blodgivining... sen ska vi till Fritz Olsson en sväng! =D

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

På allvar: en sväng förbi Fritz Olsson--betyder det inköp av vigselringar???? (dom kanske har annat oxå)

2009-08-24 @ 12:42:15
Postat av: Lisa-Maria

Håller ju som med Lisbeth där uppe,

vad händer och sker och varför fritz ohlsson..

hmm du är allt bra på att göra folk nyfikna! =)

kramar från Piteå!

Ps, hälsa Edvin att på torsdag börjar jag köra Lastbil och diverse andra traktorer och truckar =)

2009-08-24 @ 14:02:59
URL: http://fordonsflickan.blogg.se/
Postat av: Faster Lisa

Håller med Lisbeth dära att fritz ohlsson då är det antingen förlovnings eller vigsel ringar, och det första har ni ju redan.

Du är allt bra på att göra folk nyfikna!

Kramar från Piteå!

Ps, hälsa Edvin att jag börjar köra lastbil på tirsdag, och hjullastare och truck =)

2009-08-24 @ 14:07:37
Postat av: Greta

Ja vi verkar slås av samma tanke allihopa eller så försöker du bara lura oss.

Kram

2009-08-24 @ 18:51:35
Postat av: Anna

Nu vill vi veta MER!!!!!!!!!!!!!!!

2009-08-24 @ 20:24:08
Postat av: Catherine

Men... det är ju dop snart!

De har ju dop-presenter där! ;-)

Fast... det blev ju några kronor dyrare än vad det inslagna paketet kostade...

2009-08-24 @ 20:57:12
Postat av: Faster Lisa

Ni är ganska dumma som håller på så där =)

Hålla på å göra hela släkten och halva ökx nyfikna!

2009-08-24 @ 21:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0