Snacka om växtkraft!

Pappan skickade ett mms idag...
- - - >

Snacka om att morötterna trivs bra här i landet! ;-)
Ännu länge till innan det är dags att skörda o så ser de ut
så här redan nu!!! =D

Idag känner jag mig lite hängig... Jag har lite ont i halsen! =(
Jag tänker inte bli sjuk, nej - nej! Absolut inte det!
Vi åt saltströmming idag... det blev inte mindre ont av att glufsa i sig garnsalt fisk! Det känns lite halvsårigt när jag dricker vatten! Och, vad brukar man göra, i rejäla mängder, efter saltströmming? Dricka vatten!! Så nu lärde jag mig nåt nytt... inte äta saltströmming om man har på g med halsont!

Jag har precis kokat mig en sån där mormors lökdryck... har surrat om den förr...
Mjölk i en mugg, hacka/mixa en liten gul lök, blanda i, koka upp... drick!
Äckligt - ja! Men... det ger förkylningsbasiluskerna en omgång (hoppas jag)!

Men kanske jag ska ta det lite lugnare med cyklandet i morn... bara ta det lugnt!
Idag har jag cyklat på morron, pappan kom o bytte bil mot cykel o så for jag på ett spinning-träningspass! Fast, jag kände mig inte riktigt helt i form... det gick på halvfart men jag fick lyssnat igenom min musik som jag tänkt mig framöver... det var intressant!
Så sjukt att en låt man kan sitta på en stol o "trampa" till o den funkar skitbra inte alls funkar när man sitter på spinningcykeln!

Och jag lovar... jag ska inte försöka köra om nå traktorer!
I går när jag cyklade hem stannade jag just o surrade med en "bybo" strax efter Hällakorsningen... då passerar en traktor... strax efter sätter jag fart, upptäcker att trakton kör rätt sakta så jag börjar trampa på... och tar in på den men efter backkrönet när den fick nedförsbacke hängde jag inte med o så svängde den strax efter så det blev inget race... Men det hade känns rätt coolt att få speeda förbi en traktor med cykeln!!!
Skulle tro att jag såg ut där jag trampade febrilt... svetten sprutade, ögonen stod ut som pingpongbollar när jag frenetiskt trampade!!! =)

Näpp... nu har jag varit duktig o druckit upp lökpäcklet... börjar nästan gilla det!
Nu ska jag borsta tänderna, gå krypa ner till trollen som har blivit nattade för ett litet tag sen så jag hoppas att de inte somnat än utan ligger o värmer upp min säng!


Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Oj! Ni ser ut att få rejäla morötter... jag måste nog springa ut och kolla hur mina ser ut... men jag verkar ha sån otur med mitt potatisland, angrepp av knäpparlarver :(, så har jag otur så gillar de även morötter :( Vi ses imorgonkväll över några "kräftrumpor"

2009-08-07 @ 07:57:11
Postat av: Eva R

Hur var det där med pallning av morötter nu igen?? Jag tror jag får skicka barnen...dem kan man ju inte jaga med bössan ;-)

2009-08-07 @ 14:19:04
Postat av: Catherine

Eva:

Nä.. hehe...

o det är ju bara att de håller upp en morot så träffar det inte nå hagel! ;-)



Anna:

Jag ska ta med en morot till dig imorn! Det räcker väl med EN för hela släkfesten!!! ;-)

2009-08-07 @ 20:05:11
Postat av: Farmor

Eeen till HELA släkten, då känner du inte oss!!!!!

2009-08-08 @ 15:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0