bullar / semlor

Plockade fram ingredienser för ett bullbak...
mätte upp mjöl, margarin, smulade jästen i degbunken o så tänkte jag att det får stå så ett tag o gotta till sig i rumsvärmen innan jag sätter igång själva baket...

Märkliga saker händer (ordvits, haha) - oförklarliga spår i vetemjölet!

Men, när jag såg honom, herrn... hmmm... ja, nu kanske det inte syns så bra på bilden med detta tränade MAMMA-ÖGA såg på stört vem som skyldig var! Mjölig runt hela munnen!! Jag var ju tvungen att fråga honom om det var gott? Bara rent mjöl så där rakt upp o ner... gladeligen nickade han på huvudet o svarade med ett "Mmmmm!" vet inte varför, men... jag tror han överdrev lite!

Så, det blev att skala o skiva lite frukt o till det nån skopa vaniljglass... för det var en stumpa som upptäckte att nåt spännande var i görningen! Hon sneglade uppåt mot bunken, tog ett steg mot sin stol o precis när hon skulle börja skjuta den mot den där spännande bunken, full med mjöl, kom då mamman o lyfte upp henne o avledde manövern med en smaskig skål med frukt o glass!

Nu jäser det för fullt... jag hoppas, hoppas, hoppas att den där stumpan somnar till framför Playhouse Disney, men... det är då en storebror som gör allt för att INTE somna - studsa, hoppa, surra mm - så... som sagt... hoppas! För helst vill jag att den där stumpan med en förkylning i stadiet kopiösa mängder grön/gult snor rinnande ur näsan INTE ska hjälpa till med bullbaket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0