Det börjar vara tomt!

Lite då o då hittar jag saker på Tradera!
Det kan vara allt från nån fin overall till Edith till prylar, (o så en o annan "mina" trampar jag på då o då, det också - det finns puckon med stort P)!
Vad man inte kan hitta där!!!
Ofta är det nåt speciellt som jag behöver... som tex ett måttband!
Jag har ett gammalt, tror jag "ärvt" det av mamma... så nött att man knappt ser vad det står för centimetrar! Så, varje gång jag nu behöver mäta nåt så tänker jag "Nu måste jag komma ihåg att köpa ett nytt måttband!" sen åker jag då o handlar... för jag antar att såna finns på sybehörsavdelningen tom på Konsum, som jag susar förbi utan en tanke på den där gula plastremsan med svarta streck!!!
Och, denna procedur upprepas... jämt!

Men, nu kom jag ihåg att söka på Tradera o hittade ett blått måttband för 15:- med portot (hur mycket kan ett måttband väga egentligen?) på 24:- så blev det säkert dyrare än på affärn... men, nu har jag snart ett som funkar!!!

Sen brukar jag kolla lite såna grejer som jag halvsamlar på... träkatter o lucior!
Men, nu är ju min frossar-tid över... för en månad sen så fanns det hur mycket lucior som helst till salu!! Nu finns det knappt nån... ett tiotal!
Och, jag grämer mig fortfarande över guld-lucian jag missade ifjol!
Glömde bort o vakta en auktion o den for all världens väg... och den var så fin, så fin!!!
Så... då är det väl bara att vänta på nästa jul, när lucia-auktionerna åter börjar frodas!
För nu är det verkligen öken på luciafronten!

Nä nu ska jag gå ta mig kaffekopp nummer två!
Det  var en herre som vaknade alldeles galet tidigt idag!
Pappan har varit uppe o gjort välling till honom en sväng... sen har han varit "bökig"... låg o trängdes med oss (o stumpan) i sängen men kunde ju inte sova... så där låg han o petade Edith i ansiktet... sparkade med benen... snurrade runt så pappan lyfte resolut över honom i hans säng efter att han fick igång stumpan! Och, där låg han o huckrade: "Jag kan bli så rädd i vita huset!" sen somnade han nog en sväng... jag somnade i alla fall... men, vaknade av ett smackande o klickande ljud, o en herre som var nödig! Vet inte vad han sysslade med... kanske han drömde på nåt afrikanskt bush-folkspråk!?
Så, då gick vi upp... Dom två andra sover, ligger o vilar i alla fall, än!

Och, jag tror att pappan är lite, lite piggare idag... men... han kändes varm o hur denna människa har svettats inatt!!! Jag har helt seriöst aldrig varit med om värre.... täcket var absolut dyblött!! Han fick lägga ut en badlakan över madrassen o ta ett nytt, torrt täcke... annars hade han nog frusit ihjäl inatt!
Men, jag inbillar mig att det är bra... febern är väl på väg tillbaka när man svettas!?
Fast, han låter fortfarande rätt illa när han hostar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0