Laddat!

Ha!
Spagetti o köttfärssås till middag...
Och, jag drällde riktigt ordentligt när jag tog bort trollens tallrikar o så drällde jag ännu mer när jag torkade bordet... så det var matrester över halva golvet, över hela Ediths stol o runt omkring trippelfällan på bordet!!!
För, tallrikarna från dagens lunch... grillkorv o pommes, fick stå kvar ett tag på bordet! Och, jag är ganska säker på att trollen, trots att dom åt riktigt bra ändå hade lämnat kvar både av korven o pommes frittarna! Men, när jag lite senare plockade undan så var det endast o bara pommes o ketchup på tallrikarna... o nån tomatbit! Och, det var INTE trollen som varit o rensat bort korvbitarna... också det är jag rätt tvärsäker på!

Ett sms gick handlöst iväg till pappan, som hade planer på att handla o sen komma för gemensam middag lite senare "Köp grädde o råttfällor!"
För, den enda som jag riggade härom dan o stövarn fick sig en liten tjottablängare av, var tydligen inte nog!
Så, nu skulle här seriekopplas!
Sagt o gjort...  mitt i alla spillda matrester fanns då min illvilliga stövarfälla! - - - >
Och, jag antar att hundarna låg där i hundrummet, sneglade på mig när jag riggade fällan (lyckades ju smälla av nån fälla innan allt var klart) o tänkte: "Jaha, o det där tror du att VI ska gå på?!" för hela långa kvällen... var dom inte ens i närheten av fällan... golvet o stolen skurades ordentligt med hundtungor... men, allt i närheten av musfällor förblev orört! Jag är nästan säker på att hundkräken dessutom låg där o hoppades på att katten skulle få för sig att hoppa upp på bordet, vilket han sällan o aldrig gör normalt, bara för att jävlas!

Nå ja... det kommer fler tillfällen... o då ska jag vara lite smartare när jag riggar fällan, göra det utan att dom ser! =)

Gnällspiken Edith har somnat omkring 21-tiden... o nu står hon i köket o vrålar!
Varför vet jag inte, hon höll på klättra upp på diskbänken (ljudlöst) med hjälp av sin stol o det enda jag gjorde var att fråga om hon var törstig! "Nä!" var svaret... jag hällde upp en pipmugg med vatten o sa att det är allt hon får... har en liten känsla av att det var den lilla burken med chokladkaffebönor som finns i skåpet ovanför diskbänken, hon var ute efter!
Men, så less jag är på detta fjantsovande på kvällarna!!!
Där ett tag somnade hon o sov hela natten... men, inte de senaste veckorna!
Nä, nu somnar hon bra o vaknar efter en timme eller två... o det är såååå jädrans jobbigt för man håller på med ungar hela dagarna... så nån timme för sig själv på kvällen är inte helt fel! Suck... det får man väl då när dom är 16 o trotsperioden lugnar ner sig, eller?
.
.
.
Ja... denna stumpa!
Hon åt faktiskt av middan, sen har vi fikat - äppeljuice, kanelbulle o pepparkaka... o så på det en vällingflaska innan tandborstningen...
Det blev så tyst... så jag var tvungen att kolla vad hon sysslar med!
Där sitter hon o glufsar i sig för fulla muggar! - - ->
Rumpstumpan!
Jag hade smällt fällorna innan hon började äta och, maten är det inget fel på... det är resterna som dom själva inte åt tidigare!
Men synen, den var rätt obetalbar... "slurp, slurp, slurp" låter det när hon sörplar i sig spagettina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0