Monsterstumpa!

Den där monsterpojken blir mer o mer sällan sedd... däremot så är det en liten dam som konstant låter: "Neeeej, luuuuta, hälp mej, läpp mig, nej, luta!" (nej, sluta, hjälp mig, släpp mig, nej, sluta) i en mycket gnällig ton! För allt o ingenting!!!
Och, jag fasar för kommande trots!
Suck!
Så fort något går damen emot, och... det händer OFTA så ska det gnällas neeeej i en väldigt obehagligt trist ton!

Nå ja, det går väl över... om 16 år eller vad det nu var! *host*

Annars har dagen varit lugn o behaglig! =)
Pappan o Edvin åkte iväg på morronkvisten med Lasse till skogs... så det har varit en dag i herrarnas smak! Skördare... Skotare... stora, starka maskiner som hugger ved!!! Drägelvarning på högsta nivå!

Jag o stumpan har haft Anna som sällskap... o första timmarna har vi suttit som spån o glott ut genom fönstret! =D
Fågelräkningen fortskrider ju...
Idag har det varit fler fåglar i farten tom två korpar o två skator!
Det blir som en drog... det här! Och, kicken består i att få se så många olika sorter som möjligt! Inga ovanliga, nä... jag blir så glad bara för en skata... men, så många olika av de vanliga arterna som möjligt! DÅ går jag igång!

Vi har fixat käk... o sjos... igen!
Den här gången blev det ett kladdkake-recept jag hittade här: Kladdkaka! när jag sökte efter kladdkaka med mindre socker! Och, det blev riktigt gott! Mycket smaskig chokladsmak o inte alls så där läskigt sött som det blir med vanlig kladdkaka! Testa!
Och, smeten blev god! - - - >
Stumpan testade allt! Under varje skede av tillverkningen... tom kakaon utrörd i smält smör tyckte hon var god! Ehhh...

Så när då grabbarna kom från skogen fick vi så småningom smaska i oss både mat o så sjoset... så idag har GI-dieten fått gömma sig igen!
Tur att jag inte tar såååå allvarligt på det!

Nå väl... trollen slocknade nångång efter 21, i alla fall Edvin... stumpan, sockerstinn som attan snurrade runt i sin säng ett bra tag till... men, även hon min docka, slocknade!
Så, nu ska jag koka mig en tekopp... hälla i en skvätt strårom...
Var riktigt sugen på en singlemaltare, rökig som ett askfat... men, whiskey-lagret är tomt så... då får det väl duga med the o rom!

Måste bara lägga upp lite frukost-kort på stumpan... i dom fina kläderna som hon fick av Greta... Hon har malligt sagt till alla som kommit innanför dörren "Katt" när hon visat upp sin tröja idag! Och, hur ska det inte bli när hon får på sig tröjan med en HÄST!!!

Linfrön, halva burken skulle hon ha i tallriken med jordgubbsfil o havrefras!
Det var bara att ösa "Mer!" efter hennes uppmaningar!

Kommentarer
Postat av: Greta

Alltså Ediths ögon säger ju allt,jag kan inte vara trotsig. :)

2009-01-24 @ 22:41:41
Postat av: Catherine

Kan inte jag? Vara trotsig???

Jo då... fast, tack vare dom där ögonen så kan man ju inte vara speciellt arg på henne nån längre stund! =D

2009-01-24 @ 22:56:49
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Linda på norra.

Oj vad stumpan har blivit stor!!!

Hon har verkligen växt till sig.



Jodå alldeles säkert ryms dessa hundar i en glittrande märkesväska med matchande kläder till.



//Linda

2009-01-25 @ 10:30:23
Postat av: Catherine

ja... bebisen är borta! snyft



Suck...ja, stackars hundar!

Lika synd om dem som eventuella allergiker/astmatiker!

2009-01-25 @ 10:55:39
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0