När inte pappan äter upp sin mat...

ja... då är pappan sjuk!!!

Middan bestod av "söndagsstek" som fanns färdig i frysen... mandelpotatis o sås...
pappan tog sig ett lass... men, orkade inte äta upp hälften ens!
Hundarna blev ju glada... deras middag blev lite smakligare än vanliga pedigree-slafset...
Men, det är bara att konstatera... då ÄR pappan ordentligt sjuk!!!
Tempen var över 40 grader alldeles nyss... det är lite lurt likt lunginflammation med den där hostan!

Trollen somnade rätt bra ikväll...
men dom är ju slutkörda efter några kvällar i fullt ös (somna för att sen vakna o hålla låda!)!
Själv hade jag tänkt mig en sväng med hundar o spark... men...
det är nog bäst att inte lämna trollen o pappan själva!
För, vaknar dom o är griniga kör dom väl slut på stackars kraken...
och, här är det inte som reklamen "när en karl är riktigt sjuk" - nä...
Anders ÄR aldrig sjuk... han ligger inte i soffan/sängen en hel dag... sånt händer inte!
Nä... och, idag har han legat under en filt hela dan... Då ÄR han sjuk!
Få se om jag måste sparka iväg honom till vårdcentralen i morn!!!

Här tidigare skulle han göra upp eld... o ta in veden... trots att jag morrade att han skulle ligga kvar i sängen medan jag fixade en tekopp! När han kraxande frågade om jag iddes ta in veden från bron var jag tvungen att morrande fråga: "Måste jag kommendera dig till sängen?!" då pep han upp på vindan o la sig!
Så... jag antar att jag måste morra lite om man ska få iväg honom till nån läkarj***el!

Så, nu ska jag googla lite om feber o hosta!
Känner mig som nån annan Florence Nightingale

Kommentarer
Postat av: Eva R

Då är vi två Florence isåfall...här ligger karln på soffan som han har gjort hela dagen...och liksom Anders, händer det ALDRIG annars. Haha...jag skrattar när jag läste ditt inlägg, för karln frågade mig precis om han skulle göra mig en smörgås till imorgon då jag ska iväg med bussen tidigt på morgon! Att dem aldrig lär sig ;-)

2009-01-11 @ 22:20:09
Postat av: Catherine

Till Eva R

Hehe...

Ja, vi är nog två Florence! =)

Tycker den blivit jättefin... bloggen! Men, jag kan vare sig se eller lämna kommentarer där?!



2009-01-11 @ 22:34:14
Postat av: Eva R

Va konstigt!? Jag har fått kommentarer, så det ska gå! Men en kompis till mig hade samma problm, fast hon väntade lite extra och felet var att det tog sån tid att ladda färdigt sidan. Skumt hursomhelst..

2009-01-12 @ 17:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0