Nu vet jag...

varför det är så sa***ns tråkigt att hålla på med sänglinne o tvätt!
Har ju tvättat ett gäng sängkläder o annat smått o gott... bla en strumpa som jag har haft borta i åtminstone tre år!!! =D Vad man inte kan fynda i ett ostädat pojkvasker-rum!!!

Men, det som tvättas ska ju vikas... (när stumpan SOVER!) o det som vikts skall ju in i skåp... just där o just då fattade jag...
Varför det alltid blir så stökigt o trist i det där förbaskade "linneskåpet" som är en helt vanlig garderob i vårt sovrum!
När jag står där med båda händerna fullt upptagna med att försöka sortera o ordna upp i kaoset som råder där inne så håller dörrjäv**n på o åker igen, hela tiden!
Så, samtidigt som jag försöker få nån slags ordning, plockar in o ut bland påslakan, örngott o handdukar så får jag ideligen stöta till dörren med röven för att den inte ska lägga sig mot min högra arm!

Sånt kan få mig vansinnig!
Så vansinnig att jag skulle kunna slita ut allt o snöra ut det i snön o bara vråla!
Tur att man lärt sig att ha lite kontroll på humöret! ;-)
Men, det är ju sånt jobb som är trist som ska funka enkelt o smidigt... när det inte gör det, ja... då är vansinnet inte långt borta! Så, då pallrar jag ju upp dörren med närmsta lämpliga som var dammsugarn... så, den har jag ju givetvis snavat över ett antal gånger o hållit på bli mer vansinnig! Och får då den där ingivelsen... anledningen till att linneskåpet i regel är ett enda kaos! =D

Så, nu ska jag sätta mig o dricka en kopp kaffe, stilla nerverna med en bit mörk, mörk choklad smaksatt med lite tranbär o drömma om nya, fina hus med massor av förvaringsutrymmen o arbetsplatser för allt vad hemarbete vill säga!!!
Och önska o hoppas på att travhästarna springer rätt... nån enda gång... 

Kommentarer
Postat av: Greta

Det där med linneskåp det känner man så väl igen ibland har man funderat på dynamit!!

2009-01-07 @ 16:38:05
Postat av: Farmor

Det där är då ett problem som inte jag känner till. Haha, osis för er!

Kram

2009-01-07 @ 21:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0