Man får en idé!

Man har helt o fullt klart för sig hur det ska se ut o hur det ska gå till...
man skrider till verket o inget funkar som man tänkt sig!
Ihhh, så det kan reta mig till vansinne!

Jag är beroende av hårsnoddar!
Och, hårsnoddarna har en tendens att försvinna... en del hittar nog in i stövar-munnen o tuggas till nåt icke igenkännbart som rasslar till i dammsugarn... men, alla andra???
Ingen som helst susning om vart de tar vägen!
På morron hade jag noll o ingen enda att snöra fast risbusken med... 

Då kom jag ihåg mitt lager av krossade plysch sen min kreativa era då jag tillverkade burskynken till kattutställningar!
I mina tankar målades mönster upp...

Fram med sygrejjer o maskin, klippa o nåla.. o så satte jag igång!
Men, det blev inte som jag tänkt mig!!!

I teorin som var så kristallklar i min tankevärld visste jag precis hur jag skulle göra men när jag då sitter där med foten på gaspedalen, ivrigt påhejad av en stumpa som tycker det är skitkul med trådrullar o annat jox (som sen stövarn tuggar i sig när dom glöms kvar på golvet!) så fattar jag absolut ingenting! Och, det krånglar... tråden är för hårt eller löst spänt, vet inte vilket... bara att ena tråden blev spikrak o den andra zick-zack. Tyget stretade under pressarfoten, så jag var ju tvungen att dra fram det... o krossad plysch är eeeeelaaaaaastiiiiiiiskt! Så, det blev många, många stygn i tyget som blev längre o längre o längre!
Hur i jösse namn lyckades JAG sy, riktigt fina burskynken???

Jag fick bara inte ihop det!
Jag skulle sy ett "hölje" till en gummisnodd... såna som säljs i trepack i tiokronorslådorna på affärerna... så det kan ju rimligtvis inte vara ett jobb för en nobelpristagare... Men, icket! Det gick inte!!!
Det blev en ful, lång tub... visserligen så fick jag ju dit gummibandet o sytt igen halvt om halvt ändarna till något som liknar en snodd... men, LÅÅÅÅÅNGT ifrån den konstruktionen jag hade TÄNKT mig!!

Och så ser man "Bygglov" på tv eller för all del, "Pimp my ride" - hur enkelt o smidigt dom bara SYR kuddfodral, bilklädsel, sofföverdrag med kluriga detaljer... suck... jag blir bara så imponerad!

Men, den funkade som snodd! Så mjuk o go...
Nu ska jag leta fram nån bild på burskynkena jag sydde...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Burskynken, det blå är Armanis - i krossad plysch...
Det andra är sytt av linne-tyg så det vart ju skrynkligt på en gång,
i buren sitter Picasso som är min kusin Leifs katt.



och, jag är faktiskt lite mallig över dom! =D

Kommentarer
Postat av: Marris

...har oxå "tummen mitt i handen" när det gäller småpyssel - alltså varenda finger blir till en tumme!!!



/ Marris

2009-01-23 @ 20:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0