Telia jävlas...

Det är ju bra med troll... som somnar själv i sina sängar strax efter sju...
Ett par sagor i stora sängen, sen marsch i egen säng... visserligen med några rätt högljudda protester från stumpan, men hon var så trött så det slog omkull henne ganska direkt. Storebror låg o läste "Örnis bilar" ett tag till... jag gick ner, sen blev det tyst så han somnade ganska obehindrat!

Mormor kom o vi satt o surrade till tolvslaget o efter tolvslaget o så åt vi ost, kex, lite räkor o vin!
Behagligt... trevligt o mysigt!

Men... det som går in ska ut... eller hur man nu kan säga...
Det man vinner på karusellerna...
Eller, mitt eget uttryck... somnar trollen tidigt... då vaknar trollen tidigt!

Dom rara barnen har ju vaknat, långt före fem på morron!!!
Edith hade kommit krypande över lite tidigare, Edvin var pinknödig vid kvart i fem nångång, så jag följde med honom ner på toan, sen gick vi upp med mutorna att dom skulle få se film!
Telias videobutik...

Vi har ju en rätt liten tv i sovrummet, program o sånt ser man alldeles nog bra... text-tv också, men när man ska läsa det Telia skriver på sina infosidor o i "videobutiken" ja, då behöver jag ansträngt koncentrera mig när jag ligger i sängen, för att se!
Och, en sån här morron, när man tog ett glas vin i går (läs tre) och somnade tre timmar innan man vaknade... ja, då är det rätt grusigt i ögonen!
Så, där ligger jag då o febrilt försöker läsa vad det står på raderna...
Och, för varje film man "stannar på" så visas en liten bild på Pippi, Alvin & gänget, Bamse, 101 dalmatinerna eller vilken film man nu står på... o troller skallar i kör: "NÄÄ!" för varje film... tills man hamnar på HUGO (eller Mulle Meck) då skrattar dom glatt o ropar "Jaaaa! Hugo!"

På morron var jag snäll... dom hade fått se hur mycket Hugo som helst!
Så, jag kisar ordentligt... fipplar mig fram tills jag kan trycka in koden o så "OK"!
Strax kommer det upp ett meddelande "Just nu går det inte att utföra....."!
Provar igen.... , provar SF-film, ... slår av o på boxen... ! SUCK!
Och, då, den tiden på morron är det fortfarande en timma kvar tills tidigaste barnkanalen sätter igång!!! Och, jag vill sova... bredvid små rara barn som trollbinds av en bra, spännande o låååååång film!

Då börjar jag bläddra bland kanalerna... trollen förstod ju att det var nåt galet o att det inte gick att se film... Så dom väntar tålmodigt, utan gnäll... men, då upptäcker jag att det finns ju inga kanaler utom dom i absoluta grundutbudet!
Och, hur spännande program har SVT 1 o 2 till barn, fem på morron!!!

Vi bläddrar fram o hamnar på History Channel... som funkade o visade ett program som åtminstone fick tyst på båda trollen så att dom TITTADE på tv:n, det var riddare som tornerade med sina hästar osv... så jag slumrade till... vaknade fyrtiofem minuter senare, dom hade hållit på hoppa hej vilt i sängen båda två, så att sova är nog att överdriva beskrivningen av vad jag gjorde...
Men, då när klockan började närma sig sex på morron så ville trollen ha välling, gick ner o fixade, gick upp... o DÅ funkade Telias tv som det skulle!
ALLA kanalerna på plats... o det gick att hyra, HUGO!!!

Så, då fick jag slumra ett tag till... dom såg Hugo två gånger, men tredje gången då tappade dom intresset o satte igång att studsa igen... men, då började ju klockan vara så pass mycket att SVT barn startat sina program... och det trollband dem ett tag till... och tom Senna har varit lugn o tyst, till halvnio!
DÅ började han påpeka att "Hallå! Jag vill gå UT! Jag har tom mage!!! Ska ni verkligen sova HEEEELA dan???"
Men, det känns som om jag fått sova rätt bra ändå... trots alla avbrott! =)

Och, varför strulade tv:n?
Ja, säkert var det nån skadeglad tekniker på Telia som var sur för att han var tvungen att jobba nyårsafton... han satt väl där o fipplade med rattar o knappar! "Ha, nu ska jag strula lite för folk, så att dom inte får sova ut så här 'dagen efter' - Hmmm, om jag rycker ut DEN sladden, då försvinner alla kanaler o ingen kan hyra film... Hehehe... då får alla bakis-fyllskallar höra gnälliga ungar i takt med skallebanken! HAHAHA!"  Eller nåt sånt...

GOD FORTSÄTTNING PÅ NYÅRET!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0