Vädret...

det eviga samtalsämnet...
tom för en luttrad norrlänning!

För...om SMHI lovar att det ska vara minus 29 grader - - - >
ja, då blir det garanterat kallt!
Få se om det traskar ner mot 40 minus o lite lägre!?
För, hittills har dom ju "lovat" 10-15 minus o vi har haft konstant 22 - 30 minusgrader!

Och hur sjukt är det inte!!!
Vi var till Bränna idag... rullade ut ur garaget som är tre-fyra minus inuti för att lyssna på vatten som porlade från taket i dom fyra plusgrader det var utomhus!!!

Pappan fick sig bättre hostmedicin... o det är inte nån lunginflammation, tack o lov!
Gjorde en smörgåstårta till middag... det blev gott!
Trots att jag lyckades plocka en bit kallrökt lax istället för gravad...
Jag gled förbi paketen i kyldisken o sneglande tänkte jag "fasen, har dom då ingen gravad lax!!!" men, när jag läste på etiketterna så fanns det ju! =) Tills jag kom hem o verkligen såg på laxen... o öppnade... o det var kallrökt lax! Blä...
Är inte så värst förtjust i kallrökt... nä, det ska vara gravad!

Men, smörgåstårta blev det! Satte mjukbaconost runt om o tillsammans med den rökta laxen blev det en riktigt smakrik tårta! Och... gott!

Kommentarer
Postat av: Lillan

jag gjorde smörgåstårtor i helgen. Det är sååå gott. Ska lägga in bild på den ena på FB, tyvärr hann jag inte med fot på den som blev snyggast (den med lax och räkor, hann knappt smaka av den heller!)

2009-01-13 @ 09:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0