Barnledig... föräldraledig... FRUKOSTKAFFE UTAN GNÄLL! =)

De blev kidnappade igår... bägge trollen!!!

Emma förbarmade sig över dem... tittade förbi bageriet en sväng så att också Edvin skulle få komma o se... Edith spatserade raskt iväg o visade lokalerna o vad man gör där... som om hon aldrig nånsin gjort nåt annat än varit bageriarbetare!!! ;-) Hon var så rar!
De fick smaka lite gott o så drog de iväg åt Kypas-hållet!
När sen jag strax efter blev klar med mitt så fixade jag middag... =)
Pizzeria Köket...
Det är första gången på två veckor som jag "lagat mat"!!! Hehe...
För pappan har fixat smaskens middagar.... varje dag har jag kommit hem till ett dukat bord! Världens bästa pappa...

Men, min avancerade kokkonst (bära hem två pizzakartonger) var ändå rätt smaskig igår!
Pappan fixat dukningen så jag fritt kunde välja... inne i eller ute på stugans farstukvist...
och där satt vi o smaskade pizza (ute blev det), slurkade vin o öl... sen satt vi bara o surrade!

Gjorde upp eld där ute, med en filt över benen satt en whisky fint... tyvärr ingen singelmaltare, men... en cigarr förvandlade Famuos Grousen nästan till Laphroaig!
Där fick jag verkligen mitt askfat!!!
Gott, riktigt gott... nu fattar jag varför folk röker cigarr till singelmaltaren!!!

En mörka molnet på den annars underbara kvällen var mormors hund... han var riktigt sjuk på kvällskvisten! Först var det frågan om han kunde ha fått i sig råttgift... men, nu på morron har han blivit piggare... Men, det är en gammal herre... och jag tror att han kan ha något i magen som inte är som det ska, tumör... Nå ja, inte kul när hundar blir sjuka! Speciellt mormors hund...

På morron har vi sovit till 9:30!!!
Inte ett hopp, skutt eller vrål! Inget gnäll efter tv, välling, glass!
Bara lugn o ro!
Otroligt... sjukt! Lustigt... o skööööönt!!!

Och, jag tror att stumpan har klarat sig perfekt utan mamman!
Det lät som om de hade full rulle när pappan pratade med Kypas för nåt tag sen!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Båda trollen har suttit och druckit kaffe med mjölk och ätit butterkaka till morgonfikat, gör de så hemma också??

2009-07-04 @ 12:26:09
Postat av: Catherine

Nä! Inte det! Välling framför Playhouse Disney! ;-)

2009-07-04 @ 16:55:17
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Var bor ni? Gyljen?

2009-07-07 @ 07:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0