En liten aning...

sliten o trött!

Det är ju sommar, sol o semester... en hel del sena kvällar blir liksom obligatoriskt!
Sen ska man ju vissa upp sex på morron oavsett... =(

Igår for jag o Anna på bilbingo i Lansjärv... Kul...
Men, inte så kul som det brukar vara!
Vi hade verkligen valt sämsta brickorna... fem, sex nummer kvar när alla andra fick bingo! Inte en gång att man fick sitta med hjärtat i halsgropen o hålla handen på tutan ifall att! Inte en enda gång... de gånger man fick så pass många rätt nummer så man bara hade ett kvar, ja, då var det ju nån galning som genast tutade!
Nå, det blir väl fler år o fler bingon... =S

Jag cyklade på morron... och efter jobbet cyklade jag till nästa "jobb"!
Var o hjälpte Bengan med lite disk o dukning... Och att cykla från Bränna till Grelsbyn var intressant... det är en jädrans brant o lång uppförsbacke! Sen fick jag lifta med pappan hem... för han o trollen har varit åt Kypashållet idag! Så efter tre timmars slagsmål med disk o bordsdukning så gav jag mig... inte för att det blev färdigt utan för att jag inte hann mer! Det blir mer "jobb" i den branschen på lördag... Kul!

Och Edvin hade flyt... för ovanlighetens skull!
Annars brukar han ju alltid missa... o jag trodde att han gjort det igen när vi svängde ner på Kolhusvägen o såg att ängarna var slagna o färdiga balar stod överallt! Men, se våran äng var oslagen o två minuter efter att vi klivit innanför dörren hör vi ett misstänkt ljud... kunde det vara en RRRÅHN DEERE-traktor???

Jajamen! En tvättäkta John Deere... stor, grön o fin!

Så imorron lär herrn ha sysselsättning... först bara att se alla maskinerna o sen leka samma sak själv! För antagligen kommer de väl o gör balar i morn!?
Och nu är den här gamla mamman trött...
Ska hoppa ur kläderan o smyga mig upp till pappan o trollen... de har inte somnat än...

Kommentarer
Postat av: Lillan

Ha ha, jag hade borta Jesper igår kväll. Tills jag vid 10-tiden gick ut och tittade vart han kunde vara. Efter ett tag såg jag en lite gosse med gul t-shirt som satt så lycklig brevid traktorföraren och fick följa med och göra höbalar. Gissa om han var lycklig där han satt. Det fanns en liten stol i den gröna traktorn, kanske Edvin vill åka med imorgon???

Vi hade traktorerna på "våran" äng igår kväll tills efter midnatt. Jag ska aldrig bli bonde.

2009-07-29 @ 23:51:11
Postat av: Lillan

Ha ha, jag hade borta Jesper igår kväll. Tills jag vid 10-tiden gick ut och tittade vart han kunde vara. Efter ett tag såg jag en lite gosse med gul t-shirt som satt så lycklig brevid traktorföraren och fick följa med och göra höbalar. Gissa om han var lycklig där han satt. Det fanns en liten stol i den gröna traktorn, kanske Edvin vill åka med imorgon???

Vi hade traktorerna på "våran" äng igår kväll tills efter midnatt. Jag ska aldrig bli bonde.

Jo, just det, Jesper var inte med till midnatt. Han kom in vid halv 11, då hade de matrast =)

2009-07-30 @ 00:04:51
Postat av: Lillan

Ha ha, jag hade borta Jesper igår kväll. Tills jag vid 10-tiden gick ut och tittade vart han kunde vara. Efter ett tag såg jag en lite gosse med gul t-shirt som satt så lycklig brevid traktorföraren och fick följa med och göra höbalar. Gissa om han var lycklig där han satt. Det fanns en liten stol i den gröna traktorn, kanske Edvin vill åka med imorgon???

Vi hade traktorerna på "våran" äng igår kväll tills efter midnatt. Jag ska aldrig bli bonde.

Jo, just det, Jesper var inte med till midnatt. Han kom in vid halv 11, då hade de matrast =)

2009-07-30 @ 00:09:02
Postat av: Lillan

Ha ha, jag hade borta Jesper igår kväll. Tills jag vid 10-tiden gick ut och tittade vart han kunde vara. Efter ett tag såg jag en lite gosse med gul t-shirt som satt så lycklig brevid traktorföraren och fick följa med och göra höbalar. Gissa om han var lycklig där han satt. Det fanns en liten stol i den gröna traktorn, kanske Edvin vill åka med imorgon???

Vi hade traktorerna på "våran" äng igår kväll tills efter midnatt. Jag ska aldrig bli bonde.

Jo, just det, Jesper var inte med till midnatt. Han kom in vid halv 11, då hade de matrast =)

2009-07-30 @ 00:17:25
Postat av: Anna-lena

Halloj!



Vi hade inte heller tur på bingon igår..:( Dock fick jag vrida på nyckeln 1 gång då amanda var en ifrån på tre rader.. :) Hi hi hi tänka sig tre små mårdhundar på storsand.. Vilken syn ;)

HaD! Mvh Anna-lena

2009-07-30 @ 00:44:21
URL: http://varggarden.se
Postat av: Lillan

Alltså uppdateringen på inläggen var liiiite sega igår, därav tre sådana av mig här ovan =/

2009-07-30 @ 23:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0