Ja... då var det klart!

Markna´n för det här året!
Det är så kul... kommunen lever verkligen upp!
Själva marknaden i sig är väl inte mycket att hänga i julgran...
Prylar, prylar o lite mer prylar av varierande kvalitét - leksakerna brukar oftast vara sönder innan man ens hunnit hem från Bränna!

Men, jag har fått mig min älskade Souvas-kebab, skulle inte överleva en marknad utan en sån! Normalt brukar jag leva på dem alla tre dagar men ifjol hade de använt isbergssallad istället för salladskål - mjä... inte bra! Trodde bara det var en nödlösning ifjol, affärerna hade slut salladskål eller så... men, de hade isbergssallad i år också!
Jag tycker inte att det är så gott... jag vill ha salladskål!!!
Så, det blev bara en... i år också!

Ett gäng engelsk kola i vanlig ordning o så tre lådor kokosbullar!
Så, man har fått sina marknadssmaklökar väl tillgodosedda!
Sen är det inte så mycket annat jag ids handla...

Och pappan märker ingenting... =D
- - - >
Själv undrar jag vad Svampbob fyrkant egentligen gör där bakom prinsessan!!!???

Men, det var då uppskattade marknadsfynd - ballongerna!
Edith älskar sin "pinsessballong" o Edvin höll på skratta ihjäl sig
när han såg vad vi stängt in i skuffen på bilen!!! =)
- - ->

Själv kände mig rätt löjlig när jag gick från hotellet (där svambob-ballongerna såldes) till andra sidan byn där vi stod o var "ansvariga" för Ökx-jaktkrets pilkastning!
Jag o Svambob... som slemmade allt han orkade på tre prinsessor högt uppe i luften... banade oss väg genom en knökfull Storgata mitt i värsta marknadstiden!
Det var en o annan som fick en ballong i skallen, för de var rätt oregerliga... en vindpust o de flög ner o daskade till nån i skallen!


Och Edvin fick ju en överraskning igår...
Först knappt tittade han på den... då var trampbilarna mer intressanta, men sen... Idag har han haft skogskörningar! Skopan full med ris som han kört o tippat!
Han var mycket strängt upptagen med sin körning!
Vilken tur de har, att kusin Kevin ledsnat på sina fina grejjer o kom på att de skulle ta med dem till Edvin o Edith! Båda två blev överlyckliga!

Nu ska vi grilla köttfärsgrillspett o käka klyftpotatis!
Ahhh... ska bli smaskigt!

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Nu är det bara timmervagnet som saknas... så kan Edvin hjälpa farfar med hemkörningen av veden

2009-07-19 @ 19:47:36
Postat av: Catherine

Det finns vagn till! =D Inte riktigt "timmerkörnings-utrustad", men det går nog att lasta ved på den!

2009-07-19 @ 22:22:40
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0