Lite avis var jag allt...

pratade med pappan första gången strax efter lunch: "Jaha? Hur är läget?" frågade jag... "Hmmmm... bra! Vi är på samma ställe som igår o mojsar!" senare när jag traskade runt på Konsum funderande på vad jag skulle handla... hade skrivit upp på en lapp som jag så klart glömt hemma... så, ett samtal till pappan för att kolla lite gjorde mig väldans avis där jag gick o var varm i mina jeans o stickade tröja (Det var kallt på morron... det var det inte på eftermiddan!) och hörde honom plaska runt i älven!!!

Hade bra gärna varit där just då!


Gummibåten är avsedd för en person, max 50 kilo!!!

Vi var ju igår också... hela högen... till storsanden!
Det är bara rent fantastiskt... vilket underbart ställe!
Vilken underbar tid...

Stumpan solar för fullt! - - ->
Men, jag undrar just om det blir nån färg... solskyddsfaktorn är nog omkring 99.9 - ingniden i kol från gårdagens brasa!!!

Igår fick vi se "mystiska" spår på stranden... genast drog jag slutsatsen: "Aha! Ask o Senna... jagat nåt djur!" - små, lustiga spår... blandat med ett par större o ett par mindre hundspår... och jag var helt säker på att det var spår efter en mårdhund - jagad av Ask o Senna häromdan när de var på rymmen!
Idag fick pappan se "mårdhunden"!
Tre taxar!!! =D
Kanske inte lika spännande... men, rätt skönt ändå!
Mårdhundar sprider ju rätt läskiga sjukdomar!


Bubbla - bubbla - bubbla!

Edvin har haft en heldag med mormor, Martin o Kevin, de har varit till finland... fast, han blev lite avis han också när Edith berättade vad de hade gjort: "Vi varit till baaadhuuuset o simmat!"
Hoppas att vädret håller i sig till helgen... fast, det såg inte så muntert ut när jag kollade yr-vädret... fint tisdag o onsdag, sen såg det sämre ut!
Men, jag har ju badat i älven!!! Känner mig så nöjd så!

Och i morron är det bilbingo i Lansjärv!!! =D

Kommentarer
Postat av: Lillan

Vilken underbar "bubbla"-bild!

Håller med karln dit - det var underbart i "badhuset" igår ;)

2009-07-28 @ 07:27:39
Postat av: Anonym

Va mysigt det ser ut. Men vi hade jättemysigt på våran badstrand, där var spår av hästhovar och hästbajs som Athos gick och bar omkring i munnen.

Men i vattnet var det jätteskönt har blivit ganska många dopp i sommar. Ha de fortsatt gott i sommar värmen.

2009-07-28 @ 16:58:17
Postat av: Greta

tyvärr glömde jag skriva namnet tidigare

2009-07-28 @ 17:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0