Vaknade på morron...

flera gånger om, än av ungar som tumlar runt i sängen o än av frossattacker omväxlande med svettfloder... Den där förkylningen gick inte att häva med mormors lökdrink!
Surrat om den förr... Finhacka lök, koka upp mjölk, låt löken sjuda någon minut - sila av löken o drick! Äckligt men det brukar funka! ;-)
Pappan gick upp med trollen... kom upp med en kaffekopp till mig o jag forsatte att slumra. Den där kaffekoppen tog trekvart att dricka upp! Det var lite kallt i slutet...

Nå, när då melodikrysset började på morron gick jag upp o fick i mig lite frukost samtidigt som pennan flög över krysspappret! Fick ihop allt utom sista frågan idag!
Nå spela roll... lär ju inte vinna hursom helst, men det skulle vara bra coolt att ha ett melodikryss-armbandsur! Det är väl som med Ring så spelar vi... en del är med hur många gånger som helst... Förra lördan var en Ökx-bo med igen, det var fjärde gången jag hörde honom!!! Lite avis är jag allt... själv kommer jag till slussen, får prata med personalen, önska en låt o så sitta o hoppas att de ringer tillbaka... Hmm, man är väl alldeles totalt ointressant! Och jag som vill vara med för att tävla, svara på frågan!

Solen strålar o skiner... pappan klipper gräs!
Stumpan var co-driver tidigare, men sa upp sig rätt fort... hängde som en trasdocka från pappans knä så några varv senare kom han inbärande på den djupt sovande stumpan! =D
Edvin har jobbat med röjsaxen, eller vad det nu heter...
Är lite oroad över hans framfart... inte för att vårt engagemang över växter o odling är så stort... men, de få buskar o plantor som jag faktiskt satt (och som har överlevt!) vill jag nog bra gärna att de får fortsätta att växa, utan att bli hårt beskurna av en liten herre!

NÄ... nu ska jag gå o lägga mig igen!
Jag känner mig verkligen inte i from!
Antigen är skärmen ovanligt smutsig eller så är mina ögon simmiga, för allt är suddigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0