Första gången...

Korfu... 1987!

Jag minns ännu smaken... o framför allt känslan av den där Amstel-ölen, som dröp av kondenspärlor i den enorma hettan! Det var värmebölja i Grekland... Hetaste de haft i mannaminne... Termometern stod konstant parkerad på 30 plus!
Och då snackar vi inte min ålder... nä, var det 20 minus...


Och den där känslan... där på altanen...

Den minns jag också!
"Hej! Här skiner solen (en tecknad sol), det är varmt, ölen är kalla o goda.... bla bla bla...!" nonsens turistdravel på ett glassigt vykort... men, just den där känslan, där o då! Jag kan nästan känna doften av salt hav i näsan! Smaken av en kall Amstel... och ljudet... ljudet av planen som dundrade förbi strax nedanför altanräcket, några meter bort!!! - - - >

Det här är en parantes:
Och de där två människorna... som går där i bakgrunden...
Vilka är de? I mina fördomsfulla ögon ser det ut som tyskar!
Jag har ingen som helst aning! Jag minns dem inte... Jag har nog inte sett dem förut heller, när jag sett på korten i albumet, men... NU ser jag dem verkligen... o funderar... o tänker... vem, var, hur? Så här idag, i mina fyrtioåriga ögon ser det ut som två personer från Överkalix... men, det är det garanterat inte (eller)? Kanske det är Kerstin o Besad?!
Det är väl det som triggade min fantasi.
Det måste ha med åldern att göra! ;-) OOOOoooiiiiiii! Jag, gammal... IIIIiiihhh!!!


Och hettan... mamma/mormor som varit till samma ställe den första resan, slutet på maj gav rådet: "Det är kallt, speciellt på kvällarna, ta med varma kläder!" o när vi var där, näst sista turen i september... då var det hett!!!
Folk dog som flugor av hettan... värsta i mannaminne!

Men känslan, trots att det gått 22 år (gulp) finns kvar i mig... känslan av första gången utomlands!

Det har ju blivit några svängar sen dess... o jag längtar utomlands igen!
Nåt varmt ställe, där man kan bada utan att frysa ihjäl!!!

Kommentarer
Postat av: Lillan

Det ser f-n i mej ut som Kerstin o Besad! =D =D =D

2009-06-13 @ 14:48:52
Postat av: Catherine

Ja! hihi... kanske de var på en hemlig semester!



BTW, jag har inte fått tag på nåt kort.. ska se om svärmor lyckas få tag på det till veckan... =S suck

2009-06-13 @ 15:22:32
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Eva R

Haha..ja tame tusan, de är ju dom :-) Du skulle bara veta hur många "kändisar" vi såg i Turkiet...tom Gunnar Hed var med på en båtutflykt!! Plus X antal turkiska versioner av minst 10 ökx-bor :-)

2009-06-14 @ 17:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0