Fullt ös!

Självklart så vaknade ju båda trollen när min väckare började skramla!
Stumpan började huckra efter "maaaammaaaaa" med en ljudstyrka som stegrades i takt med varje trappsteg jag gick ned för trappan!
Så, det var ju bara för pappan att plocka en grinande stumpa i famen o komma ner... en stund i mina armar o det var bra plus att vällingflaskan också gav lite tröst till den hungriga stumpan! =)
För min del innebar det att klockan mittiallt var 06:20 o jag hade knappt kommit i kläderna! Jag hade tänkt att starat ! Så det blev ett stressigt ihoprafsande av grejjer... kasta sig upp på cykeln o speeda iväg!

Cyklade om två "konkurrenter" (andra hurtiga morron-cyklister) efter vägen! ;-)
Det tar en kvart... lite, lite drygt, från Gyljen till bageriet!
Och... när jag då kommer fram så är jag först!!! Fick sitta o njuta av solen en kvart innan nästa man på plats kom med nyckeln!
Så, den där efterlängtade duschen som jag tänkt hinna med utan att bli försenad sket sig... men en snabbdusch blev det men då kommer jag ju på att jag glömt skåpnyckeln (arbetsskor o kläder) hemma, i handväskan!!! =P Nå, det gick o skramla ihop nya... och dagen tjofsade bara iväg som vanligt i rasande fart!

Nu, när jag börjar bli lite varm i kläderna o åtminstone skönjer en sammanhängande bild över produktionen... ja, då blev jag "omplacerad"!
Hamnade lite hastigt o lustigt  tack vare sjukskrivning på kontoret...
Jag ska först baka tre timmar, sen ringa kunder!
Och, jag som trivdes så himla bra med bakandet...
Nå, det är kul i kontoret också!
Jag har ju gjort det förr... men, det är ju tio år sen... o en hel del har ändrats!
Men hur sjukt är det inte att en del artikelnummer sitter kvar i hjärnan!!!

Mitt i allt ploppar det fram.... Rosenkaka: 203, Kaffekaka: 237, VR-limpa: 103
och jag har flinat för mig själv o tyckt det har varit kul!
Lustigt...
Men, en sak är då säker...
Från att ha gått o skruttat i flera år - med gröt i skallen som småbarnsmamma... så hamnade jag i full fart på stört! Så mycket intryck... så mycket att hålla reda på!
Jag kommer garanterat drömma om limpor o ordernummer i natt!
All information måste sorteras! =D Men, det är kul... Jag trivs verkligen bra där...

Vi gick ner till älven efter middan, jag o pappan...
Slogs med lite mygg o lurade abborrar!
Fast den här:


LAKE... fångad på metspö!

Laken som nappade på metspöt fick stanna kvar vid älven... tror inte ens Senna skulle äta upp en sån läskig fisk! =S Fisk? Det är ju som små ormar; knubbiga, halvlånga o muskliga! Den slingrade sig runt min hand o nöp fast, ordentligt!!!

Så, imorron vet jag vad middan blir... Halstrad abborre!
Hittills har pappan fixat "överraskningar" varje dag! Igår blev det grillad lax, potatis o kall romsås! Till det ett härligt, stort glas rödvin!
Idag hade han fixat älgköttgryta med ris... så gott, så gott...
Speciellt när jag var vrålhungrig efter cykelturen, i 27 gradig hetta! Svetten rann... o det första som mötte mig i dörren var en Falcon bayersk - kall o sååååå god!
Sen var det bara att sätta sig till bords o njuta av maten!

Fatta vilken karl jag har...
Det är helt otroligt... han är bara bäst!!!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Ja, tänk så man ställer till det för ungdomarna ;)

2009-06-26 @ 13:57:52
Postat av: Eva R

Huuu..jag kommer ihåg alla dessa artikelnummer.. Drömmarna under tiden jag jobbade där var återkommande om man så säger :-)

2009-06-28 @ 10:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0