Glad i hågen...

klev jag upp på morron, skuttade ner i shorts, satte mig vid datorn, skrev ett FB-inlägg om det konstiga gula, stora o varma klotet som strålade uppe på himlen!!! Hahaha!
Det har jag bittert ångrat... man ska inte uttala högt!
Det bara är så... hur bra en sak än är, så fort man säger det högt försvinner det!

För nu är det tjockt av gråa, äckliga moln... de knappa tolv plusgraderna är kalla - nästippen är iskall, resten av kroppen är täckt av ett lager gåshud!
Nu ska jag göra upp en brasa!!!
Sen är det väl bara att invänta störtskurar med regn, hagel o snö!
Hmmm... borde inte vi här uppe i norr få EU-bidrag för det träliga klimatet? När man måste elda för att hålla värmen i mitten av juni!!!

Idag är det Edtih rätta födelsedag...
HURRA! HURRA! HURRA!

Pappan har sin första arbetsdygn för denna arbetsvecka...
Jag hade tänkt ta med trollen o gå bort till mormor o trava ved, bara det inte börjar regna! Blä... nu är jag less skitvädret... man ska väl för fasen inte behöva klä barnen med långkallingar för att tåla vara ute nu!? Och inte fasen ids man gå ut när det öser ned kall nederbörd!!! VI VILL UT! VI VILL HA BÄTTRE VÄDER!!! NUUUUU!
Och, jag tror inte att jag är ensam...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0