Golvade!

Idag blev det BVC för en check-up för stumpans del... 14,3kg o 89 cm!
Det var inte alltför populärt att klä av sig för att vägas o mätas... men, med lite stark övertalning o milt våld gick det... o så förstås, mutor! Mjukglass blev moroten... o mjukglassen var god, fast lite kyligt i snålblåsten utan för Fenix där vi satt o mumsade på varsin strut! Ediths med tutti-fruttiströssel o min var chokladdoppad!
Edtih höll upp sin glass o hojtade till ett par som gick förbi: "MJUUUK-GASS!!!" med hög, klar stämma! Men, varför... varför måste ungar äta en tugga av botten av struten först??? Som om inte mjukglass är nog rinnigt ändå? Nä, det ska rinna från alla håll o kanter - samtidigt! Men det är det värt... det är gott! =)

Det har varit intensiva dagar!
Igår höll vi ju oss undan... jag o trollen!
Vi for o diskade några timmar... allt gick bra, trollen skötte sig exemplariskt... de var mest ute o härjade, kom in - fick sig nån kaka, gick ut... tills det mitt i allt började störtregna o en gigantisk åskknall smällde... det måste ha slagit ner nånstans i Grelsbyberget! Då blev det lite halvläskigt att vara ute o inne var det trist... så sista två timmarna blev det mycket gap o gnäll från mig - febrilt diskande o samtidigt försöka hålla koll på ungar som plockar o hinner peta i allt!
Okej att stumpan sliter fram allt från köksskåpen hemma... men, inte där!!!

Jag får så dåligt samvete, ibland känns det som om jag bara gapar o skriker åt dem! Men, när man sagt lugnt o pedagogiskt sju gånger så blir den åttonde morr, nionde o tionde gap! Trollen måste tycka det är kul med arga mammor o pappor!? Suck...  det är rätt jobbiga nu... eller, egentligen är de ju inte jobbiga! Det hela handlar ju om att jag inte har tid att ge dem hundra procent när man har annat som måste fixas!
Okej, diskandet var ju självpåtaget, men... det hade nog blivit ännu mer gap o gnäll om vi varit hemma o trampat runt bland klickgolv o verktyg!

Men, golvet är på plats i alla fall!!! =D
Fantastiskt... underbart... Sticka i foten??? NO MORE!!!
Tom hundarna slipper stickor i tassarna! - - - >

Fint blev det också... riktigt fint! =D
Men... det känns i kropp o själ, att man sovit för lite o varit igång för mycket!
Mina händer gillar inte skurvatten just nu!
De skriker så fort jag går nära diskbänken... för det kommer ju dessutom fram en hel del skit som ska torkas bort från lister o annat!

Och bokhyllor... Damm o skit!
Men, å andra sidan så rensar man ju ut... en hel konsumkasse böcker hamnade hos Röda korset! Flera kassar med bara brännbart skräp o jag har bara kommit halvvägs... för, visst är det kul med nytt o fint blir det... Men, ack så tråkigt det är att stoga till allt på plats! Speciellt när två mosterbarn "hjälper" till, genom att slita i allt o flytta runt! =S

Fast, det är ju inte bara mammor som blir trötta...
Dockor, alla de sorter, får slut energi de också!
Helt utslagna!

Nä... nu har jag suttit o latat mig nog... resten av städandet väntar!
Det där dagliga "hålla-efter-städet" har ju blivit eftersatt några dar...
Golvet i köket är skitigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0